lokale mappen exporteren

Ik wil Lokale mappen mail van mijn Imac naar mijn MBP kopieren. Ik heb het forum al gegezocht maar niets gevonden .

p.s ik gebruik MAIL

ik hoop dat iemand mij kan helpen

Dank

E-mailberichten exporteren U kunt een bericht als afzonderlijk bestand bewaren voor later gebruik of om de inhoud te importeren in een ander programma. U kunt de bewaarde e-mailberichten in het programma Teksteditor openen.

Open het e-mailbericht dat u wilt exporteren.
Kies ‘Archief’ > ‘Bewaar als’ en voer een naam in voor het bestand.
Kies de locatie waar u het bestand wilt bewaren uit het venstermenu ‘Locatie’.
Kies een structuur uit het venstermenu ‘Structuur’.
Als u de optie ‘RTF-tekst’ kiest, blijft de tekstopmaak van het bericht behouden.

Als u de optie ‘Platte tekst’ kiest, gaan de kleuren, lettertypen en andere opmaak verloren.

Als u de optie ‘Bronversie’ kiest, zijn alle kopteksten te zien. Als het bericht bijlagen heeft, ziet u alleen de gecodeerde versie van de bestanden die als bijlage zijn ingevoegd.

Als u meerdere berichten tegelijk wilt exporteren en de optie ‘Bronversie’ kiest, krijgt het exportbestand de mbox-structuur. Met deze structuur kunt u het bestand opnieuw in Mail importeren of het naar iemand anders sturen, die het vervolgens kan bekijken. Alleen bestanden met de mbox-structuur kunnen in andere programma’s worden geïmporteerd. De RTF-structuur en de platte-tekststructuur kunt u gebruiken om reservekopieën van uw e-mailberichten te maken

Help > Mail help

Ik wil hele (archief mappen)LOKALE mappen op een andere mac zetten. Dus geen afzondelijke berichten (zijn er ongeveer 1200) Ik heb een paar mappen gekopieerd , de mappen worden dan .mbox en de berichten die erin zitten .emlx

Dat zijn bestanden die mail kan lezen. Als je die op je mbp zet en daar in mail zegt dat ie moet omporteren lijkt mij niets aan de hand zijn. Het is uitwisselbaar.