Lokale mappen in mobileme

Hallo allemaal,

In het programma Mail op mijn PB g4 heb ik een lokale map gemaakt. Wanneer in mijn inbox veel mails staan begin ik het onoverzichtelijk te vinden. Daarom sleep ik mails naar een lokale map. Tot dusver geen probleem.

Wanneer ik nu op mijn werk zit en ik bedenk me dat ik een specifieke mail nodig heb die ik in een lokale map gesleept heb, zou ik deze graag via mobileme willen ophalen. Dat lukt dus niet.

Weten jullie een oplossing waardoor dit wel kan? Ik heb in mobileme wel een map gemaakt, maar die zie ik dan weer niet terug in mijn programma Mail op de PB. Het liefst zie ik een oplossing die niet al te veel opslagruimte in mobileme in beslag neemt, omdat ik nogal veel mails krijg met attachments erin.

Alvast hartelijk dank!
Groetjes,
Ben

Hele goeie! Zit met exact hetzelfde probleem...

Een symlink maken op MobileMe naar die lokale map?

In terminal:
ln -s /path/to/desired-folder ~/MobileMe/desired-folder

Hoi Nihilist, Bedankt voor je reactie. IK ga het proberen.

Moet ik met -s beginnen? Of moet daar In voor staan…?
groetjes,
Ben

[quote:a3db7fd7aa=“Nihilist”]Een symlink maken op MobileMe naar die lokale map?

In terminal:
ln -s /path/to/desired-folder ~/MobileMe/desired-folder[/quote:a3db7fd7aa]

Je kunt het ook met gratis software doen; dat is wellicht wat handiger dan in de terminal zitten tikken.

Symbolic Linker is hiervoor een uitstekend programma.

Hi dat werkt aardig! Alleen lukt het me niet om de symbolic link op MobileMe te zetten. Via Google vindt ik dat symbolic links niet met idisk werkt, dus moet ik er een pkg-file of zip-file van maken. Als ik dat doe kan ik hem wel uploaden, maar kan ik de berichten dus niet zien op MobileMe...of is daar ook een truuk voor?

Crap, dat klopt: ik had al 's eerder een mobileme-probleem met .symlinks. Excuus, dat was ik vergeten.

Ik heb dat opgelost door Dropbox te gebruiken; dat is een gratis online cloud dienst die wel werkt met symlinks. Klik hier voor dropbox-symlink details :slight_smile:

aha i see! Nou ik ga de link maar eens klikken naar dropbox. Kijken of ik er wat mee kan. Bedankt voor je hulp! Ik laat hier weten of het me gelukt is! groetjes, Ben

Ok, succes!