Lokalisatieprogramma's voor Mac OS X

Sinds de invoering van Mac OS X is het veel gemakkelijker geworden om programma's te lokaliseren. Het systeem is immers, in tegenstelling tot Windows XP :D, van huis uit meertalig. Nu zijn er maar weinig Mac-programma's in het Nederlands te krijgen en ik ben iemand die graag meer Nederlandstalige Macsoftware voor eigen gebruik wil zien. Daarvoor zal de boel vertaald moeten worden en daar is programmatuur voor nodig. Ik zou graag willen weten of er gebruiksvriendelijke lokalisatieprogrammatuur bestaat voor OS X, het liefst freeware natuurlijk :D. Maar ik zal al blij zijn als iemand weet waar je ze kunt vinden op het internet. Ik heb nog weinig programmeerervaring vandaar de vraag naar gebruiksvriendelijke software. :wink:

Je hebt er eigenlijk geen aparte programmatuur voor nodig. Wel de Apple Development tools, meegeleverd met OS X waarvan de meest recente versie (van december 2002 als ik het goed onthouden heb) is op te halen als je je aanmeld bij de [url=http://www.apple.com/developer/]Apple Developer Connection[/url]. Verder kennis van het Engels en gevoel voor Nederlands......

Als je OS X programma’s bekijkt in de Finder en met ctrl-klik kiest voor ‘Toon pakketinhoud’ en die mappen induikt, zie je bij Resources (meestal) een map xxxx.lproj. Hierbij is xxxx de taal. In de betreffende map zitten de taalafhankelijke bestanden. Door een exempaar (zal vaak English.lproj zijn) te kopieeren naar Dutch.lproj kan je dan vervolgens met die bestanden aan de slag. Bij de website van het programma Synergy vind je een begin van een handleiding.

Ik ben er de afgelopen maanden mee begonnen en heb er erg veel lol in. Zo heb ik bijvoorbeeld FootTrack, KuebSite, KuConta, Backup User Prefs, CoolBackground, ExifRenamer, HTTPMail plugin, Loginmanager, MorphX, PDF Browser plugin, ProjectTimer en Synergy van een Nederlandse vertaling voorzien of ben er mee bezig.

Zoals ik zei: errug leuk werk. Succes! en als je vragen hebt: laat t me weten.

Probeer het [url=http://developer.apple.com/intl/localization.html]hier[/url] eens.

Tsja, AppleGlot. Ik weet ervan, heb er naar gekeken, gedownload zelfs, maar kan er voor de rest niet zoveel mee. Vandaar dat ik het niet genoemd heb in mijn antwoord aan [b:6315aa44e3]Papa[/b:6315aa44e3]. Kan iemand mij (ons) er wat meer over vertellen?