Lokaliseren InDesign CS

De Engelstalige versie van InDesign 2 was op een heel eenvoudige manier (met 'resorcerer') aan te passen naar de Nederlandse.

Alle talen zaten al ‘ingebakken’ in het programma, zodat het kopen van een Nederlandstalige versie eigenlijk niet nodig was.

Is dit met InDesign CS ook mogelijk? De woordenboeken en afbreekregels van alle talen zijn immers ook aanwezig.

Wie weet of dit kan, of heeft dit zelf al gedaan?

Is er helemaal niemand die dit weet?

Of ben ik de enige ‘Hacker’ op dit forum?

:wink:

Ik heb hetzelfde geprobeerd, in Resourcerer. Bijna alles op NL gezet, maar helaas: deze oude truc werkt niet meer voor CS. Helaas zijn er ook geen netjes gelokaliseerde bestanden te vinden wanneer je de 'package' bekijkt. Ik heb in de data gezocht naar nederlandse termen om te kijken of die er misschien wel inzaten, maar ook niet. Waarschijnlijk gaat het werken zoals in Photoshop: het enige verschil daar is dat er een bestandje in 'required' zit dat photoshop lokaliseert. Als InDesign CS ook zo gaat werken moeten we dat bestandje ergens vandaan zien te halen. Oh nee: dat mag niet!

IK zou dat ook wel willen weten. Heb net de CS besteld in het Engels, maar zou Indesign wel in het Nederlands willen hebben. Veel grafische termen klinken nou eenmaal mooier in het Nederlands, zoals vrije regelval, afbreken, rugwit, aflopend en hoerenjong. En wat is in godsnaam Numerator & Denominator, Ordinal, absolute or section numbering ?

Jammer dat dat niet meer werkt.

Van OSX programma’s zou je toch verwachten dat alle talen gewoon ingebakken zitten in het programma. Dat maakt het veel eenvoudiger om te verspreiden lijkt mij. Niet voor elk land een andere versie, maar gewoon een menukeuze voor je eigen taal.

[quote:53d814d81c="KarelWillem"]Jammer dat dat niet meer werkt.

Van OSX programma’s zou je toch verwachten dat alle talen gewoon ingebakken zitten in het programma. Dat maakt het veel eenvoudiger om te verspreiden lijkt mij. Niet voor elk land een andere versie, maar gewoon een menukeuze voor je eigen taal.[/quote:53d814d81c]

wel, het is natuurlijk een hoop meer werk voor de softwarefabrikant.
Niet alleen het programma zelf maar ook de Help files en manuals. Niet voor niets is de Nederlandse versie duurder dan de Engelse.

Maar het is jammer idd.