Lompe context menu's door Imageready

Na het installeren van het CS pakket heb ik erg lompe context menu's als ik op een plaatje klik met de rechter muisknop (of ctrl-klik). Weet iemand hoe deze te verwijderen zijn, en waarom er .exe acher staat?

[img:34d0f64a52]http://home.zonnet.nl/rubennb/contextmenu.jpg[/img:34d0f64a52]

Je kunt de droplets (die je waarschijnlijk toch niet gebruikt) wissen uit de map: /Applications/Adobe Photoshop CS/Samples/Droplets

Dan verschijnt die lijst niet meer…

Ik ga het nu ook gelijk doen, want ik vind het ook altijd irritant inderdaad
Stom dat ik er niet eerder op kwam :slight_smile:

:mrgreen:

handig!

Perfect inderdaad.

Ik heb ontdekt dat de contextuele menu’s in een programma(pakket) staan opgeslagen in info.plist. Daar staat ook in vermeld wat het programma kan openen.

Maar nu heb ik een programma ge-update, namelijk Viewer en Imagebrowser (van mijn Canon-camera). Er staan nu twee verwijzingen (per programma) in het Context menu van bijvoorbeeld een JPEGje. Geen idee hoe ik er één weg krijg, ze werken ook allebei.

Heeft iemand ervaring met goede contextuele-menu’s-editors?

Ik kwam hier na verwijzing uit een ander topic, maar ik wil toch nog even kwijt dat ik het wel tamelijk onbeschoft vind dat Adobe meteen je systeem vervuild met tientallen "tooltjes" van zichzelf, alsof het hele OS X alleen maar om hun draait. :x

Mee eens! :evil:

En welke map is dat voor Photoshop 7.0 NL?

[edit] Ach gevonden, beetje te snel gevraagd… :o
{applications/Adobe Ph…/Voorbeelden/druppels}

Vreemd, ik had ze weggehaald maar ineens staan ze er weer...

haal je dan ook die functies weg uit photoshop of alleen de verwijzing in het context menu??