Loon voor DTP'er???

Hoi allemaal,

Binnenkort heb ik nieuwe contractonderhandelingen en nu zou ik graag willen weten wat een gemiddelde DTP’er in Nederland nou verdiend…

Ik ben zelf al 5 jaar werkzaam als DTP’ster en volledig afgestudeerd.
Op dit moment verdien ik 2000 euro netto per maand voor 40 uur, maar ik heb het idee dat onze office manager zelf meer verdiend… :frowning:

Is mijn vermoeden juist en mag ik best om meer vragen, of zijn mijn bazen al erg netjes qua loon?
Graag hoor ik dus ook wat jullie (de DTP’er) out there verdienen…)

THANX

als je 2000 euro overhoudt, is dat erg netjes voor een DTP-functie in mijn ogen.

Wat houd DTP in ? En wat voor studie moet je daar voor hebben gedaan ?

€ 2.000,= netto als dtp'er? In de handjes wrijven 8)

Euhm, als je 2000€ netto overhoudt, dan mag je al erg tevreden zijn hoor. Zijn er nog andere voordelen die je hebt?

Ik ben nu wel geen DTPer persé, maar ik ontwerp websites/logo’s en programmeer ook. Ik werk hier nu mijn 3de jaar, en heb ± 1500 netto. Daarnaast een gsm, laptop (windows) en internet.

Je mag zeker en vast niet klagen, bij ons valt er al helemaal niet te onderhandelen over loon.

2000 Euro is goed betaald, ik weet natuurlijk niet wat je kan. Bij ons moet je heel wat kunnen voor dat salaris.

Is het niet logisch dat de manager meer verdient?

Een office manager is heet wel manager, maar is het niet.

Als DTPster mag je zeker blij zijn met dat salaris! €2000,- netto per maand, phoeh! 8) (Ik wou dat ik dat kon zeggen....)

En nu ben ik bijna 27 en bruto haal ik 2000,- niet eens! Ook niet als ik 40 uur zou werken. Grr :? Ook DTP/vormgever, dus inderdaad in handjes knijpen!!!! Waarom niet tevreden?

Met 2000 euro netto mag je niet klagen.

Ik zou voor 40 uren ook zo'n 2000 overhouden, maar dan wel in het hoge noorden, waar de lonen over het algemeen lager liggen. Ik klaag dan ook totaal niet en kan nu door 3,5 dag te werken leuk rondkomen. Maar over het algemeen bekeken denk ik dat 2000 voor een DTP functie goed betaald is.

Ehm... waar werk jij!? Doe mij ook een baan daar!? Ik mocht willen dat ik dat verdiende!!!

Je ziet het Merit, je mag niet klagen.. :wink:

[quote:8cd5ee9d34="klaus"]Euhm, als je 2000€ netto overhoudt, dan mag je al erg tevreden zijn hoor. Zijn er nog andere voordelen die je hebt?

Ik ben nu wel geen DTPer persé, maar ik ontwerp websites/logo’s en programmeer ook. Ik werk hier nu mijn 3de jaar, en heb ± 1500 netto. Daarnaast een gsm, laptop (windows) en internet.

Je mag zeker en vast niet klagen, bij ons valt er al helemaal niet te onderhandelen over loon.[/quote:8cd5ee9d34]

is die windows laptop een deel van de “prima secundaire arbeidsvoorwaarden”?

ik krijg bruut maar 1500 voor 40 uurtjes in de week, vandaar dat ik ook maar bij ga hobby-en.

[quote:e44aeb34ff="Anubiz"]Ehm... waar werk jij!? Doe mij ook een baan daar!? Ik mocht willen dat ik dat verdiende!!![/quote:e44aeb34ff] Ik werk in Leeuwarden maar was hier wel 1 van de eerste ervaren DTPers en dat heeft wel geholpen. Als je eenmaal een goeie reputatie hebt opgebouwd willen ze je graag hebben en ik ben dan ook 2x weggekocht. Daarmee gaat je loon leuk omhoog.

@byebye
Oei, dat is idd niet goed betaald maar het hangt wel af van bij wat voor soort bureau je werkt.
Je eerste bureau is vaak om ervaring op te doen en daarna geldt vaak dat je een paar keer moet jobhoppen om je salaris omhoog te schroeven. Ik ben ook laag begonnen maar ben ondertussen 7 werkgevers verder en dan gaat het alleen maar omhoog. Maar voor wat jij doet vind ik het wel erg laag betaald.
Ach, misschien gaan we nog es wat samen doen en dan is het gewoon 50/50 :wink:

ik neem aan dat bye bye het netto bedoeld... toch? :o

Nee dat denk ik niet. Ik heb ook wel collega's gehad die 1000 netto per maand overhielden (dus ongeveer 1500 bruto). Als je bij een klein bureautje zit is dat niet heel erg raar hoor.

Het ligt er net aan bij wat voor bureau je zit en hoeveel ervaring je hebt.

ik was het eerste personeel bij het bureau waar ik werk. in de groei van het bedrijf ben ik gewoon meegegaan ook kwa salaris ben hier ook met een zeer mager loontje begonnen. zodra je een of de meest ervaren medewerker bent kun je ook makkelijk wat meer eisen.

:wink: