Loopt een mac vast??

Ik heb een Windows XP PC en die loopt altijd vast, ondanks dat Bill Gates zei dat Windows XP niet vast loopt. Ik heb pas alles opnieuw geïnstalleerd en heeft niks geholpen dus denk eraan om een mac te kopen. maar als een mac dit ook doet dan heeft het niet veel nut. En als je zegt dan ligt het aan de PC zelf nee want we hebben ook een Laptop en die krijgt altijd een blauw scherm en loopt ook vast

dus loopt een mac vast ?
maar volgens mij is een mac wel langzamer dan een PC want mijn Laptop is al 2.5 Ghz en de PC is 2.0 Ghz.

,,

Als dat zo is dan dan zal ik zeker switchen en die drie keer vastlopen dat is per computer. ik word helemaal gek van Windows. en hoe zit het met Spyware??

..

Nee, het OS is behoorlijk stabiel. Wel is het zo dat de apps (DVD-speler o.a.) onder Tiger links en rechts nog wel wat bugs vertonen en dan hangen. Maar i.t.t. Windows zijn programma's die hangen sneller uit te schakelen en hoef je niet te herstarten, zoals in sommige gevallen bij Windows. De OSX-variant van CTRL-ALT-DEL (ALT+:apple:+ESC) is aanmerkelijk resoluter in handelen.

Mac OSX kan wel degelijk vastlopen!

Het kan voorkomen dat een programma vastloopt. Wanneer dat gebeurt zal de ‘beachball’ blijven draaien of het programma klapt er onverwachts uit.
Macosx heeft een beschermd geheugenbeheer. Wanneer een programma vastloopt dan merken de andere toepassingen daar niets van… en dat is handig.

Dan is er nog zoiets als een ‘Kernel Panik’ en dat is ernstiger. Opeens verschijnt er een scherm voor je neus waarin je in meerdere talen verteld wordt dat je maar beter een harde reset kan doen.
Dit soort ‘paniks’ duiden meestal op een hardwareprobleem. Veelal komt het voor wanneer je net geheugen hebt geinstalleerd dat niet goed is of niet goed in de bank is gedrukt.

@roblemmen: Wat de hell moet je met 4 ipods?

Ipod Shuffle 512 MB
Ipod Shuffle 1 GB
Ipod U2 20 GB
Ipod Photo 40 GB

a) je hebt veel muziek
b) je hebt een stijgend budget
c) je hebt een verkeerde keuze gemaakt

Nu moet ik eerst het geld hebben en deze meuk verkopen, maar een mac komt er zeker weten. Ik denk een iBook of een Powerbook geen hele computer neemt minder ruimte in. En niet alleen heb ik dan geen windhoos meer maar ben ik ook van dat saaie grijze af van die acer en heb teminste een mooie vormgegeven laptop :D

en past mooi bij mijn iPod 40GB :smiley:

..

Bij Windows crasht het hele OS; bij Mac OS X crashen de applicaties (heel soms). Die zijn makkelijk te "force quitten" waardoor alle andere applicaties er geen last van hebben. Natuurlijk raak je dan wel de gegevens van de gecrashte applicatie kwijt.

Op een Apple kan je echter ook last krijgen van Kernel Panics; dit gebeurt echter (bijna) alleen als je een hardware-matig probleem hebt, denk maar aan verkeerd geheugen ofzoiets.

[quote:162078f81d]Ik denk dat het dan D is. D= A + B

Ik had al een Ipod U2 20 GB, en die vond ik af en toe iets te groot dus kocht ik een Ipod Shuffle 512 MB.
Die had ik net 3 weken en toen kreeg ik van mn tante een Ipod Shuffle 1 GB.

En ik vind t een beetje zonde dus ik zou m door kunnen verkopen, maar dat is ook niet echt vriendelijk tegen mn tante

Tsja, en die Ipod Photo kocht ik voor mn Canada-reis van afgelopen mei.

Ja ik heb een licht stijgend budget, maar ik heb het absoluut niet relaxed. Eerlijk gezegd zitten we ZEER krap bij kas. Maar ja, ik geef mn geld wel aan goede dingen uit.

En ik heb idd veel muziek.[/quote:162078f81d]

wat het te maken heeft met mijn switchen weet ik niet alleen ik wil wel je ipod photo kopen als je dat wil 8) :smiley:

..

..

okee jammer :(

maar ik ga denk ik voor de iBook 14 inch dat heb ik nu ook en dat is groot zat.

[quote:2b6e8d38e6="zeagle"]okee jammer :(

maar ik ga denk ik voor de iBook 14 inch dat heb ik nu ook en dat is groot zat.[/quote:2b6e8d38e6]

Ben je voor dezelfde prestaties niet tevreden met 12 inch? Een stuk goedkoper en als je echt mobiel wilt zijn ook praktischer. Zit je alleen thuis en bijna altijd op dezelfde plek, dan zou ik een Imac 17 inch 1.8 Ghz doen.

Bezoek anders dit even. Miss wel wat leuks dat dichtbij zit. Altijd betrouwbaar en vaak ook goedkoper.

ja ik zal wel eens kijken maar ik moet eerst mijn geld maar bij mekaar sprokkelen :D

nog een update

mijn PC is vandaag voor de ZESDE keer vastgelopen :nietblij:

Ik snap niet dat mensen niet terug naar de winkel stappen met die doos van het besturingssysteem. "Mijnheer het crasht en er komen virussen op, ik wil mijn geld terug" En laat je niet afschepen met "dat is normaal mijnheer" want dan zeg je "OS X heeft dat niet en dat kost amper de helft van deze doos"

..

Nou onder die virussen komen ze toch niet onderuit hoor. Of staat er tegenwoordig ook al op de doos van XP dat je een virusscanner nodig hebt die niet is meegeleverd?