low profile memory

wil voor m'n iMac flatpanel 15" meer geheugen steken ,als ik het goed heb moet ik sodimm pc133 gebruiken .(latje van 512 Mb) heb op verschiilende sites gekeken voor aankoop en nu zie ik dat er soms verwezen wordt naar "low profile" ! wat betekent dit ???

harry

low profile geheugen is geheugen modules die geschikt zijn voor kleine inbouwruimtes zoals de Powerbook. Ik weet het niet zeker of de iMac flatpanel speciaal dit soort modules nodig heeft. Maar kijk anders ff bij mailamac.nl of macstuff.nl. DIe hebben goede schema's qua geheugenmodules.

Koop wel geheugen dat geschikt is voor je Mac. 'Normale' geheugenmodules (vooral van de 'PC-shop op de hoek') willen nog wel eens onverklaarbare storingen veroorzaken. In zo'n geval wordt goedkoop, duurkoop.

[quote:53bf97bf8c="kanjerDOTcom"]Koop wel geheugen dat geschikt is voor je Mac. 'Normale' geheugenmodules (vooral van de 'PC-shop op de hoek') willen nog wel eens onverklaarbare storingen veroorzaken. In zo'n geval wordt goedkoop, duurkoop.[/quote:53bf97bf8c]

heb je dit ooit zelf meegemaakt oid? ik heb dat namelijk nooit gehad en genoeg mensen die ik ken ook niet… en het scheelt heeeeeel veel geld…

nu ik weet wat low profile betekent veronderstel ik wel dat dit geschikt is voor de flatpanel ; de ruimte voor het latje is inderdaad zeer beperkt (zit gewoon onder het deksel en buiten de ruimte die voorzien is voor het geheugenlatje is er enkel nog plaats voor een airportkaart . de genoemde sites hebben inderdaad goede schema's en vooral goede prijzen .

thanks ,

harry

[quote:3e9ffa1dd1]heb je dit ooit zelf meegemaakt oid? ik heb dat namelijk nooit gehad en genoeg mensen die ik ken ook niet... en het scheelt heeeeeel veel geld...[/quote:3e9ffa1dd1] Ik weet van een bevriende reseller dat als ze vrij nieuwe 'kapotte' Macs te reparatie aangeboden krijgen, de problemen nogal eens geheugen-gerelateerd zijn; 'vreemde' geheugen verwijderen/vervangen en het probleem is opgelost. Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat AL het goedkope geheugen niet goed is maar het komt voor (die reseller hoeft het overigens niet te hebben van de geheugen-verkoop hoor, dus daar gaat het niet om...). Probeer in elk geval te regelen dat je ze mag retourneren als ze niet werken.