Lower memory slot powerbook 15"

Hoi,

Ik heb gisteren een update gedaan van OSX 10.4.3 naar 10.4.4. Vanaf dan ging het mis. Kort daarna crashte mijn powerbook en starte ie automatisch terug op. Sindsdien werkte mijn powerbook zeer traag. Toen ik naar mijn systeemprofiel keek, zag ik dat mijn lower memory slot leeg was. Dit was wel raar want daar zat 256 Mb geheugen in. Na een beetje uittesten ben ik tot het besluit gekomen dat mijn lower memory slot niet meer werkt.

Na wat zoekwerk in google heb ik gezien dat er tamelijk veel mensen zijn met een 15" powerbook die hetzelfde probleem hebben sinds ze een update gedaan hebben. Hier heb je zelfs een link die naar een petitie verwijst : http://lowermemoryslot.editkid.com/

Het spijtige is dat ik niet meer onder AppleCare val en als ik zo zie, zou een herstelling van mijn systeem wel 800 euro tot 1000 euro kunnen kosten…

Zijn er nog mensen met dit probleem? Ik hoop echt dat ze die laptops terugroepen en die ‘gratis’ herstellen ook al val je niet meer onder AppelCare :frowning:

Jixt

nou, daar ben ik dan mooi aan ontsnapt.....pheeeewwwwwww

Maar ben wel met je van mening dat als een softwareupdate je geheugen molt, dat je dan wel ergens recht op hebt…

Succes !

Contact opnemen met Apple helpdesk. Misschien moet er eerst nog een rechtzaak gestart worden maar volgens mij zal Apple uiteindelijk wel een extended waranty programma uitbrengen voor de PowerBooks. Ferm klote en het is Apple's eigen schuld ...

Hier vind je meer lotgenoten:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=784255&highlight=#784255

[quote:55b7785c4c="barts"]Hier vind je meer lotgenoten:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=784255&highlight=#784255[/quote:55b7785c4c]

Thx barts! Ik had gezocht naar een topic over dit probleem, maar blijkbaar heb ik niet goed gekeken… :wink: Maar mss is een 2de topic niet slecht. Zo blijft het probleem een beetje warm…

Ik zal eens bellen naar de Apple helpdesk en als die mij niet kunnen helpen zonder kosten(wat zeker het geval zal zijn), zal ik maar een geheugenlatje kopen van 1Gb en hopen dat een volgende update mijn upper memory slot niet naar de knoppen helpt :wink:

Heb idem PowerBook 15" en probleem na update naar 10.4.4

Wat bij mij geholpen heeft is de modules om te wisselen.
Na herstart was het geheugen weer zoals het voor de update was.

Altijd het proberen waard… :wink:

Succes!

Heb ik jammer genoeg gedaan en dit zonder succes. Als ik 1 van de 2 geheugenlatjes in het lower memory slot steek en ik start mijn powerbook op, hoor ik 3 keer na elkaar een lage toon door mijn luidspreker. De hardware test zegt mij dat er een probleem was met het lower memory slot bij het opstarten. En bij het opstarten hoor ik zelfs het opstartgeluid niet meer :(

Dit zijn allemaal symptomen wanneer je lower memory slot naar de knoppen is :stuck_out_tongue:

Alvast bedankt voor de inlichting :slight_smile:

[quote:690d761cd4="Jixt"]Maar mss is een 2de topic niet slecht. Zo blijft het probleem een beetje warm...[/quote:690d761cd4] Nee, een tweede topic zorgt ervoor dat je discussies door elkaar gaat houden. Als je onderwerp "warm" wilt houden, plaats je bericht dan a.u.b. in dat topic, dan komt dat topic ook weer bovenaan de lijst met topics, en is het weer actueel.