Lucas Arts ScummVM

Bij [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/12916]versiontracker[/url] kun je, om in OSX oude LucasArts pc games te spelen, [i:4ffa86da30]ScummVM[/i:4ffa86da30] downloaden. Day of the Tentacle werkt bij mij goed 8)

Hmmm! vertel er eens iets meer over voordat ik mijn CD's over hoop moet halen om welke Games dit gaat.

Hij speelt alle spellen die gebruik maken van de SCUMM adventure engine.

Day Of The Tentacle
Indiana Jones And The Fate Of Atlants
Indiana Jones And The Last Crusade
Full Throttle
Loom
Maniac Mansion
Monkey Island 1 + 2
Sam 'N Max
The Dig
Zak McKraken And The Alien Mindbinders

Hij speelt ook Simon The Sorcerer 1 + 2, hoewel die geen gebruik maken van de SCUMM engine, waarschijnlijk vond de maker van SCUMMVM dat gewoon leuke spellen en heeft hij er support voor ingebouwd of misschien werken ze op een systeem dat erg op SCUMM lijkt oid.

Thx Mirg. Geen games voor de kids dus.:D

[quote:168bf1cd1a="Urbin"]Thx Mirg. Geen games voor de kids dus.:D[/quote:168bf1cd1a] Ja, Mirg heeft de games al opgesomd. Niet voor de Kids? Mijn kinderen speelden die games vanaf hun zesde. Leren ze goed engels van! (toch nog [i:168bf1cd1a]Educatief[/i:168bf1cd1a] :P )

en de volgende spelletjes voor de kleintjes (niet helemaal speelbaar schijnt het, maar dat merken die kleintjes toch niet :innocent: ):

The following games should load, but are not yet fully playable.
Play these at your own risk, and please do not file bug reports about them.
Putt-Putt Goes To The Moon [Game: puttmoon]
Putt-Putt’s Fun Pack [Game: funpack]
Fatty Bear’s Birthday Surprise [Game: fbear]
Fatty Bear’s Fun Pack [Game: fbpack]

Die putt-putt spelletjes zijn toch ook voor de mac uitgebracht of niet?

[quote:76420404b9="2manydjs"]Die putt-putt spelletjes zijn toch ook voor de mac uitgebracht of niet?[/quote:76420404b9] Geloof het wel, ja. Maar als je een switcher bent, en kleine kinderen hebt, en die spelletjes in huis hebt, is het leuk als ze ook met OSX te spelen zijn.

[quote:f9d57b2942="haka"][quote:f9d57b2942="2manydjs"]Die putt-putt spelletjes zijn toch ook voor de mac uitgebracht of niet?[/quote:f9d57b2942] Geloof het wel, ja. Maar als je een switcher bent, en kleine kinderen hebt, en die spelletjes in huis hebt, is het leuk als ze ook met OSX te spelen zijn.[/quote:f9d57b2942]

Switch Me? idd Putt putt & freddy the fisch zijn ze gek op.
Lijkt hun heerlijk om deze op X te kunnen spelen. :lol:

Weeeeeeee, Wat goed zeg haka! ik kan je wel zoenen. Ik heb alle lucasarts adventures liggen maar krijg het niet voor elkaar mijn geluidskaart aan de praat te krijgen in dos.

Geweldig dat ik gewoon een mac nodig heb om dit weer te kunnen spelen.
Nu nog een manier om Grim Fandango en monkey 3en4 op een apple te spelen!

[quote:57fa9c0ff7="Kraid"]Nu nog een manier om Grim Fandango en monkey 3en4 op een apple te spelen![/quote:57fa9c0ff7] Ja, als dat eens kon, Grim Fandango op de Mac! Erg mooi spel was dat!