luie drukker...?

Ik ken een drukker die geen zin heeft om een bestand te unzippen. Dat kost €60 extra. Daardoor wordt je dus gedwongen om 50MB te gaan uploaden als je een leuk postertje wilt laten maken.

Is dat gebruikelijk in die wereld, of kan ik hem uitlachen en uitschelden?

In de wereld van computers en internet is het werkelijk not-done om dergelijke gigantische bestanden ongeZIPt aan te leveren, en het kost bandbreedte.

andere drukker zoeken zou ik zeggen... 60 euro? wat een e*ikel.

da's goed geld verdienen, 60 € voor 10 sec werk

Zulke mensen draaien zichzelf de nek om. Andere drukker zoeken dus.

Voor 30,- unzip ik 'm... :wink:

Wat een ontzettende $^^*^#@#, pak 'm terug in z’n portemonnee en zoek een ander!

uitschelden lijkt mij :innocent:

Wat een sukkel. Welk drukker was dat dan?? :P

Na het drukken moet je doorspoelen zou ik zeggen. :P

Werkelijk nog NOOIT van gehoord. A-SO-CIAAL!!! In wat voor wereld leeft zo iemand? Oh ik weet het al: [b:955a6a68d6]"Never-Never-land!!!"[/b:955a6a68d6]

Want hij ziet z’n klanten never weer terug!

Nee effe serieus, geef 'm de kans dat belachelijke aanbod in te trekken of neem een drukker met enige realiteitszin. Vast genoeg suggesties via dit forum beschikbaar (?).

Ho, ho, jongens (en meisjes).

Als deze drukker 60,- in rekening brengt zonder dat vooraf te melden, kun je deze van de rekening wegstrepen. Even bellen met de drukker, veel zeik maken en je komt er wel uit.

Als de drukker jou meldt dat je er extra kosten voor krijgt, moet je kijken of het totaalplaatje nog klopt. Is deze drukker met 60,- extra nog steeds de leverancier met de beste prijs-kwaliteit verhouding, lekker zaken blijven doen.

Drukkers krijgen zo veel exotische bestanden aangeleverd, dat ze het zat zijn. Klanten lezen niet eens hun aanlever specificaties en verwachten soms dat Word documenten met tabellen en rare (ontbrekende) tt-fonts gewoon gedrukt kunnen worden.

Een beetje begrip opbrengen, goed communiceren en een weloverwogen beslissing nemen.

Onzin en hoogst ongebruikelijk. Hij zal wel een achterhaalde Mac hebben met een lage processorsnelheid waardoor het uitpakken lang duurt.

Inpakken hadden we graag, want dan blijft de bestandsgrootte hanteerbaar als je ISDN of ADSL gebruikt.

Andere drukker nemen, zou ik zeggen.

Okee, maar reken dan gewoon een uurtarief voor (onvoorziene) extra handelingen. Dwingt ook de nodige zorgvuldigheid bij het aanleveren af.

[quote:1fae5f6a91="rbroen"] Drukkers krijgen zo veel exotische bestanden aangeleverd, dat ze het zat zijn. Klanten lezen niet eens hun aanlever specificaties en verwachten soms dat Word documenten met tabellen en rare (ontbrekende) tt-fonts gewoon gedrukt kunnen worden.[/quote:1fae5f6a91]

Die opmerking lijkt mij hier niet echt op z’n plaats, het gaat om een gebruikelijke actie om bestanden in te pakken voor het versturen via internet, daar is niets exotisch aan. Mocht de drukker daar niet mee om willen/kunnen gaan, moet hij de mogelijkheid ook niet bieden om bestanden per web te versturen.

Jammer dat ik dit nu pas lees, het brengt me wel op een idee: - unzippen of expanden: € 10 - bestanden inlezen (cd kopiëeren): € 5 - gedachten erover laten gaan (vrijwillig): € 3 per 5 minuten - gedachten erover laten gaan op verzoek van klant (troubleshooting): € 15 per 5 minuten

ff rekenen… maal 3… quadraat… 4 onthouden… zeven acht negen… co-efficiënt… [b:48b91382c1]JA[/b:48b91382c1] > op mijn 41e ben ik binnen!!!

[quote:d9db4cc600="mactukkie"]Jammer dat ik dit nu pas lees, het brengt me wel op een idee: - unzippen of expanden: € 10 - bestanden inlezen (cd kopiëeren): € 5 - gedachten erover laten gaan (vrijwillig): € 3 per 5 minuten - gedachten erover laten gaan op verzoek van klant (troubleshooting): € 15 per 5 minuten

ff rekenen… maal 3… quadraat… 4 onthouden… zeven acht negen… co-efficiënt… [b:d9db4cc600]JA[/b:d9db4cc600] > op mijn 41e ben ik binnen!!![/quote:d9db4cc600]

Lijkt me een goede zaak. Dan staar ik even naar buiten voor € 100 euro.

Snapt ie misschien gewoon niet wat .zip is? Het is ook uit te pakken met stuffit expander als ie met een mac werkt. Misschien is zijn computer zo oud dat die er inderdaad een uur over doet.....

Vertel hem dat het 10 seconder meerwerk is als alleen maar kopieeren, en als het meer is betaal je hem het verschil dubbel bij (dus als het een minuut zou duren geef je hem 2x 1 euro kassa!)

Als hij slim is (en dat is ie blijkbaar niet) pakt hij al het werk met beide handen aan, anders staat zijn drukkerij over een half jaar ook in de etalage. Als hij volhoudt lekker dumpen.

Bij ons is dit gratis. Kan me echter wel voorstellen dat iedere handeling geld kost, maar zo veel? Hoewel je wat troep voorbij ziet komen van amateurs en reclameburo's.

Ja natuurlijk als iemand 'bagger' aanleverd gaat daar tijd in zitten, maar dat heeft helemaal NIETS te maken met het feit dat het wel/niet gezipt is.

Het argument is dat hij een bestand wil hebben dat hij meteen kan verwerken. Alles waarvoor hij nog ergens op moet klikken is €60 extra.

Misschien heeft hij te veel klanten.