lulhooft

toen ik m'n ibook de eerste keer opstarte was ik in een wat meelige bui dus toen hij mijn naam vroeg vulde ik vrolijk lulhooft in. maar nu ben ik in een wat minder meelige bui en heb ik naast m'n huisje in ieder open venster lulhooft staan. weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

Misschien zeg ik het verkeerd, maar nieuwe gebruiker maken, instellen als beheerder en daar opstarten en dan die lul... wegflikkeren? Dan zijn wel alle instellingen weg. Volgens mij was er zo'n klein progje voor om die naam te veranderen.

Het moet als volgt werken:

Programmma’s/Hulpprogramma’s/Netinfo-beheer
/users/jouw te wijzigen naam
klik het hangslot om de instellingen te wijzigen
ga naar venster onderaan
Eigenschap: name
Eigenschap: _writers_passwd
Eigenschap: home
Eigenschap: _writers_hint
Waarde: dubbelklik telkens jouw gebruikesnaam en pas hem aan

Dat progje heb ik eens geprobeerd. Maar dat heeft alleen maar ellende opgeleverd.

Je kunt dus idd maar beter een nieuwe gebruiker aanmaken zoals Susanne aangeeft.
Maar de oude nog niet weggooien!

Eerst alle documenten en andere rotzooi die je onder lulhooft hebt aangemaakt overzetten naar je nieuwe gebruiker.

Denk daarbij ook aan de map library (bibliotheek) want daarin zitten al je voorkeuren, lettertypes en andere instellingen.

Pas als je nieuwe gebruiker goed werkt kun je afscheid nemen van lulhooft.

Macpro, ff voor de duidelijkheid, je hebt het toch niet over Netinfo-beheer, want dat is gewoon de OS X (Unix) manier.

Nee, daarmee heb ik de boel weer kunnen herstellen. Weet niet meer precies hoe het heet, maar het werd hier op het forum aangeprezen als een mooi tool om je user mee te renamen.

Gelukkig doet de zoek functie het nog: tool om korte naam te veranderen

De manier die Oppie hierboven opgeeft werkt echt, hoor. Ik heb het ooit zelf probleemloos toegepast in OS X 10.1 en in 10.2.

via Netinfo-beheer is het hersteld ben weer gewoon me eige Thanx all

lulhoofd is trouwens met een D, voor de volgende keer ;)

Roel

Maar hij was toch melig...

Vind het wel grappig. Elke ochtend toch weer een leuke reminder aan wat je bent!

:slight_smile:

@roelboekel Hooft met een T was een verwijzing naar de aan ons alle en welbekende schrijver PC ,oftewel met een T, hoe we op het lul gedeelte kwamen weet ik niet meer precies maar op dat moment was het wel grappig. grz

mekker is anders ook niet mis. :? hoe moet je je naam veranderen op macOSX.nl :wink:

[quote:d491aff587]hoe moet je je naam veranderen op macOSX.[/quote:d491aff587]

onder profiel, hoezo bevalt larch niet meer? :wink:

nee, ik wil larch veranderen in mekker :D

denk dat dat niet gaat maar je kunt het natuurlijk proberen met een andre spelling: mecker of meccer

of in het meervoud: mekkeren

of chiq: mequer

volgens het vlaggetje bij je naam zit je in La F. Daar weet toch niemand wat een hooft is; laat staan lulhooft. Why bother?