M-Audio MK361

Hallo allemaal, ik zag de M-Audio MK361 op de apple-store :D Die wil ik hebben! Systeemvereisten vermelden alleen 10.2 of 10.3. Ik heb een iBook G3 600 Mhz en vraag me af of daar geluid uit gaat komen als ik dit keyboard koop. Garage Band schijn niet te werken op G3 :( Ik ben niet thuis in audio op de computer en zou daarom graag informatie krijgen wat de mogelijkheden zijn op mijn iBook.

die M-Audio MK361 zal wel werken, alleen heb je er niet zo veel aan zonder een programma als garageband. En dat gaat niet werken op jouw G3. Ik vind het op mijn ibook g4 al niet te doen eigenlijk. Het programma garageband is ook niet zo vriendelijk voor je computer. Zoiets als logic draaid nmlk al veel beter op jouw g3, maar is weer een stuk duurder. succes Martijn

Je zou ook eens iets van steinberg of protools kunnen proberen, kost wel wat maar met een goede plugin kan je je wel iets. voor zover ik weet draait dat wel op een g3 Ik weet niet of je nog andere midi apparaten hebt.... want dan kan eventueel via een interface de geluiden hiervan gebruiken. Ik gebruik zelf het steinberg studio pakket op een ibook g4 1 gig en ik heb een tascam usb controller/geluidskaar/mixer en daar heb ik eigenlijk alle instrumenten op aangesloten(drummodule met 1 analoog en een midi kanaal, gitaar enz.) Garage band hb ik 1 keer geopend maar 't is niet zaligmakend

succes!

Eigenlijk wel tamelijk irri dat Garage Band niet wil draaien op een G3. Ik snap niet wat er zoveel resources moet vragen dat dit niet zou kunnen. Ik gebruik zelf Cubase SX op mijn iBook G3-800 en daar kan ik met gemaak een flinke rij audio-sporen tegelijk op afspelen, gebruik Cubase dus alleen als audio-track player omdat ik geen MIDI interface op mijn Mac heb, maar zou ook wel dolgraag eens met GarageBand willen rommelen. :-(

ja ,ik was daar ook verbaast over: logic en cubase draaien als een zonnetje op zulks computers....maar garageband is niet vooruit te branden. iets wat ik trouwens achteraf niet zo heel erg vond. ik kan persoonlijk niet zo heel veel met dat programma, maar daar zijn zijn volgens mij al topics genoeg over geweest. Het zal wel komen door de audiointruments in combinatie met plugins, dat vreet snelheid....midi en audiosporen zijn veel makkelijker te berekenen.

[quote:8fe2b10bac="iRuben"]Eigenlijk wel tamelijk irri dat Garage Band niet wil draaien op een G3. Ik snap niet wat er zoveel resources moet vragen dat dit niet zou kunnen. [/quote:8fe2b10bac]

Wel je moet eens in cubase sx vier VST instruments tegelijk laten draaien dat trekt jouw G3 echt niet meer hoor. Elke softsynth in GarageBand wordt onmiddelijk door een reeks effecten gestuurd. Dus op mag je bij die vier VST instruents ook nog eens je effect plug ins rekenen en hup je G3 hapert, Ze hadden bij GarageBand kunnen kiezen om een Light versie uit te brengen zonder instruments maar ja dan was het ook niet zo fel bejubeld geweest als nu.

[quote:237cc93457="MacAttack"][Ze hadden bij GarageBand kunnen kiezen om een Light versie uit te brengen zonder instruments maar ja dan was het ook niet zo fel bejubeld geweest als nu.[/quote:237cc93457]

die versie heet soundtrack
(zo ongeveer dan…)

ja inderdaad Soundtrack is Garageband Light

Ik dacht juist dat Garageband Soundtrack light was?! :lol:

Wil je gewoon lekker muziekjes produceren dan is iPiano een hele leuke optie.
http://www.cidersoftware.com/products/
Zeer simpel programmaatje. Met hele leuke geluiden en gewoon Multitrack opname mogelijkheid.

Draait ook op een G3 nog héél leuk.

*schop*

Weet iemand of dit Keyboard zn stroom extern haalt of van de USB poort??
Trekt mn iBook USB poortje dat? Had laatst een USB2 schijf (USB powered) die vertikte het ook.
Zit er daarentegen een voeding bij de tikplank dan is het gee probleem :slight_smile:

Dus wie weet het?

Weet alleen nog niet of ik de MK361 wil hebben of de versie lager…

[quote:272c3864a4="maceddy"]*schop*

Weet iemand of dit Keyboard zn stroom extern haalt of van de USB poort??
Trekt mn iBook USB poortje dat? Had laatst een USB2 schijf (USB powered) die vertikte het ook.
Zit er daarentegen een voeding bij de tikplank dan is het gee probleem :slight_smile:

Dus wie weet het?

Weet alleen nog niet of ik de MK361 wil hebben of de versie lager…[/quote:272c3864a4]

Ik zie op de site van M-audio alleen een 461…
Maar die heeft beide mogelijkheden: stroom via de usb poort, of van een adaptertje.
Die je er waarschijnlijk los bij moet kopen, bij mijn radium 61 zat er i.i.g geen.

[quote:282da0718c="linpaws"]Ik zie op de site van M-audio alleen een 461... [/quote:282da0718c]

Ow daar had ik nog niet eens gekeken…
Zat op de Applestore… Naar beneden scrollen en dan links onder → Muziek maken…
1e is eentje van 99 euro en daaronder de 461…

Hier kan je zien dat de mk361 met usb of een adapter 'bestroomt' kan worden, maar ook hier: apart kopen.

http://www.audiomidi.com/common/cfm/product.cfm?pid=2559

Ik heb zelf de Radium 61, ook van M-audio. Die MK keyboards waren vroeger van Evolution, maar dat is dus door M-audio overgenomen. De adapter moet je bij de Radium los erbij kopen, dus dat zal bij die MK boards ook wel zo zijn. Waarom GarageBand traag wordt, is omdat het alleen van samples gebruik maakt. Al die software instrumenten vreten geheugen. Zie het inderdaad maar alsof je Cubase met tig VST's draait. Met zo'n masterkeyboard kan het haast niet anders, want dat is gewoon een keyboard dat alleen maar midi signalen uitzendt. Er zitten geen sounds in. Gek is wel, dat GarageBand al die instrumenten heeft, maar veel minder kost dan Soundtrack. Wat kan ik meer met soundtrack?