Maakt nieuwe G4 herrie?

De G4 stond bekend als een lawaaierig ding. Je moest de voeding en de vent. vervangen om hem te bedaren. Ondertussen is de G5 er en verkoopt men resterende G4's aan te gekke prijzen. Als je er zo eentje aanschaft, lijdt die dan ook nog aan dat lawaai-probleem of is er nu reeds vanuit de fabriek een stillere ventilator + voeding geplaatst?

Ik heb een single G4 1 GHZ MDD FW800 sinds een paar maanden, en had hiervoor een sawtooth. Ik heb geen enkel klacht over lawaai persoonlijk, maakt niet meer lawaai dan die oude die ik had. Natuurlijk hoor je hem wel, het is geen iMac, maar niet dat je er naast zit en er gek van word of zo.

(ooit eerder wel van zo’n eerdere windtunnel spiegeldeurtjesmac afgezien omdat ik zowat omviel van verbazing wat voor lawaai die maakten)

ik heb een FW800 powermac, dp1.2.5. Ik vind het vrij lawaaierig. HIj maakt meer herrie dan de Dell Optiplex p3 op mijn werk. Hij staat wel naast me op het bureau.

ik kan me voorstellen dat een single processor beter is.

Bedankt voor de reacties! Reacties van G4-gebruikers zijn nog steeds heel erg welkom uiteraard.

Mijn G4 is helemaal stil 8) . Ik hoor alleen af en toe de HD zachtjes pruttelen als ik iets open.

Ik heb een MDD Dual 867 en sinds m'n nieuwe voeding en fans erin zitten (20 euro geloof ik en in iets minder dan 2 maanden binnen) is hij hartstikke stil. ;]

de g4 mdd met FW 800 is stiller als de serie MDD's die daar waren, maar ze zijn lang niet zo stil als een imac, hij staat bij mij vlak naast m'n hoofd, maar ik werk er niet minder om.

g4 1.42 dual. geen overdreven herrie hoor. ik klaag niet. :D

Tja, de cubes zijn het mooiste. Die hebben geen fan meer meen ik. ik vind de herrie acceptabel van de powermac. DAT is geen reden om er geen te kopen.

[quote:2ba0857679="cabbie"]DAT is geen reden om er geen te kopen.[/quote:2ba0857679]

De prijs helaas nog steeds wel. Voor de 'dumping’prijs van een G4 heb je bijna twee eMacs en die zijn ook niet mis qua kracht. Tuurlijk niet uitbreidbaar en zo, maar heeft een huis-, tuin- en keukengebruiker dat wel nodig, ook al render je af en toe?

Ik breid computers niet uit (ik ben net als 95% andere). Alleen wat geheugen in de Mac erbij geprikt. Helaas komt ie maar met 256MB. Er zit nu 768MB in. Dat verschil voel je wel. Maar verder ben ik het met je eens. Ik had een prima aanbieding op mijn powermac, anders had ik een iMac gekocht.

Ik heb juist een Dual 867 van een nieuwe voeding voorzien. Hij is inderdaad veel stiller geworden.

Het enige wat ik wel heb opgemerkt is dat de temperatuur van de CPU’s 2 tot 3 ° C hoger ligt dan met de oude voeding. :?

8)

ik heb net een G4 DP 1.42 GHz en moet opmerken dat ie beduidend stiller is dan mijn vorige config: een PC.

offtopic:
Wat mij wel opvalt is dat hij bijzonder warm wordt (achterkant), is dat normaal? (dit is mijn eerste mac).