Mac aan Casema modem verliest DHCP signaal, renew maar hoe?

Ik ben al een tijd lang op zoek naar een mogelijkheid om het DHCP signaal van mijn mac, osx 10.4.5, te resetten, of tewel release en renew dhcp. Mijn mac hangt aan een standaard wanadoo motorola kabelmodem (eurodocsis) en verliest eens in de 3 weken het DHCP signaal, of beter gezegd, ik heb nog wel een ip adres, maar er komt niets meer binnen. Ik weet wel dat je bij networkconfig de ports van je netwerkkaarten kunt uit en aanvinken om dit te bewerkstelligen. Maar wanneer ik remote wil inloggen op mijn mac gaat dat niet, ik kan immers geen verbinding meer maken. Nu heb ik op maxcosxhints gelezen dat je via de terminal met 'sudo config en0 down' en 'sudo config en0 up' dit ook in de terminal kan doen, maar dit werkt niet bij mij. Idealiter zou ik een cron task, of script willen hebben dat eens per uur pingt naar een adres, ping.xs4all.nl bijvoorbeeld en wanneer daar geen reactie opkomt automatisch de dhcp renewt(?). Ik werk met Webmin op deze server, daar moet toch iets mee te doen zijn.....

Iemand een idee hoe?

bij mij werkt ifconfig en0 down / up wel degelijk.

alleen remote gaat dat niet he, duh. als jij ifconfig en0 down doet dan gaat je netwerkverbinding DOWN, dus dan is je remote verbinding ook weg

als je dus in een scriptje zoiets zet:

ifconfig en0 down
sleep 1
ifconfig en0 up

en dat in je crontab zet (crontab -e als root), dan gaat 't denk ik wel goedkomen.

nog steeds geen sjieke oplossing.