Mac aan TV koppelen

Ik probeer mijn mac 17'' aan mijn tv te koppelen. Ik doe alles zoals het op deze site duidelijk staat, http://www.bayareaanime.com/osxfansubs.html, alleen lukt het niet. Ik heb een adapter voor de mac waarmee ik een s-video kabelverbinding met mijn TV kan maken. Alleen wanneer ik met detecteer beeldschermen mijn mac probeer te spiegelen op de TV gebeurd er niks.

Hoe koppel ik mijn Mac aan de TV?

Alvast vriendelijk bedankt,

Maarten van den Haak

Er kunnen twee dingen niet kloppen.

• je moet een van de externe ingangen op je tv kiezen, sommigen weten dat niet. Bv. als je videorecorder met scart is aangesloten, schakelt de TV vaak automatisch over, maar doet dat niet met andere bronnen.

• Even opnieuw opstarten met alles ingeplugd, dan kan het zijn dat de Mac het ‘externe’ scherm opeens wel ‘herkent’. Heb dit nog wel eens met Powerbookjes op tv gehad.

Ik heb een 17" powerbook, dat qua video te vergelijken is met de 17" iMac. Je sluit de iMac via de s-video aansluiting en een RCA (tulp) aan op de gele aansluiting van de TV. Hou er wel rekening mee dat je de resolutie van je iMac moet aanpassen. ik sluit 'm aan op een breedbeeld TV maar moet toch terug in resolutie. even uitproberen wat bij jou het best werkt.

Ik heb dus een adapter die ik in de video-output van mijn mac kan stoppen. Die adapter heeft dan weer twee uitgangen. Een s-video en een gele tulp output. Dan heb ik nog een s-videokabel die ik in een scart met s-video input aan mijn tv koppel (tv heeft geen s-video input).

Na dat alles ingeplugt te hebben en de tv op het juiste kanaal gezet; probeer ik “Detecteer Beeldschermen”. Er gebeurd niets.

Wat doe ik fout? Waar is die gele tulp output voor beide die adapter?

Please help?

Groet Maarten

TV op kanaal of externe uitgang? Niet op het videokanaal tussen de gewone zenders, maar op de AV- of RGB-aansluiting. Naar de Scart dus. En S-video of tulp (composiet) maakt niet uit. S-video is iets beter qua beeldkwaliteit. Maar beide om te zetten naar Scart.

Zodra je Mac beeldschermen detecteren beeldschermen aan heeft staan, moet het signaal doorgegeven kunnen worden. Start opnieuw op, dan is de kans groot dat-ie wat doet. Maar dan moet je op TV wel even op zoek gaan naar de juiste ingang. Check het ook even met het geluid. het kan zijn dat er een instelling daadwerkelijk niet klopt, maar als je ook het geluid even aan de Scart koppelt en de video-ingang(en) op je TV langszapt, moet er geluid uitkomen.

FF voor alle duidelijkheid het is dus of,of. Je hoeft niet beide plugs in je tv te ploppen. Ik zou voor de Composiet gaan (tulp). Bij mij doet Svideo het alleen in zwart/wit. Komt omdat ik een Aristona (philips) tv heb zeggen ze :?

Een vriend van mij krijgt het helemaal niet voor elkaar hij heeft nu een losse converter moeten kopen. De Thrust televiewer die hij dan in combinatie met de Apple vga adapter gebruikt.

Of dat je macje als instelling NTSC heeft. Dan is mijn tv scherm ook zwart-wit. (ik heb ook Philips) Zodra ik mijn macje instel dat ie PAL is, heb ik alle kleuren van de regenboog hoor. Trouwens, ik heb mijn mac dus via de s-kabel in de kabel van de Videokabel in de tv gedaan. Bij mij werkt het dus wel.

Antje de P.

Of dat je macje als instelling NTSC heeft. Dan is mijn tv scherm ook zwart-wit. (ik heb ook Philips) Zodra ik mijn macje instel dat ie PAL is, heb ik alle kleuren van de regenboog hoor. Trouwens, ik heb mijn mac dus via de s-kabel in de kabel van de Videokabel in de tv gedaan. Bij mij werkt het dus wel.

Antje de P.

Hoe moet ik dan mijn beeldscherminstellingen hebben?

Ik heb een mac 17’’

Groet Maarten

Hoe switch ik tussen pal en ntsc?

Ga naar Systeemvoorkeuren --> Beeldschermen. Moet je wel je tv al aan je PB hebben hangen. Als je PB de tv niet ziet, wil opnieuw inloggen met tv eraan nog wel eens helpen. En als dat niet helpt, dan opnieuw opstarten (met de kabels eraan) en als dat niet werkt, dan weet ik het ook niet meer. :P

Sinds 10.2.6 ziet mijn (ouwe, grijze) iBook zonder mankeren direct de beamer als ik er aan hang op mijn werk.