Mac aansluiten op een router

Het wordt al laat... Vandaag een router ontvangen (Belkin 54G). Deze heb ik achter mijn Planet ADSL Speed touch modem gezet met een PC...tot zover alles goed, ik heb dus internetverbinding met mijn PC. Nu verbind ik mijn G4 met de router, stel de netwerk instellingen in, maar het lukt mij niet een verbinding te maken. Wat doe ik fout???

Ik heb alle soortgelijke onderwerpen bekeken, maar geen antwoord gevonden.
Mijn dank is groot… :finderoud:

Goeie kabeltje? in je netwerkinstellingen de router ingesteld (zal wel 192.168.1.1 zijn) DHCP? Router ook op DHCP ingesteld (ik ken de Belkin niet, maar het systeem is overal in grote lijnen hetzelfde).

Al geprobeerd naar de router en de PC te pingen (in je networkutility in ultilities / hulpprograamma’s) zodat je weet of er een netwerkverbinding is met / via je router.

[quote:8604c4305f="gillian"]Het wordt al laat... Vandaag een router ontvangen (Belkin 54G). Deze heb ik achter mijn Planet ADSL Speed touch modem gezet met een PC...tot zover alles goed, ik heb dus internetverbinding met mijn PC. Nu verbind ik mijn G4 met de router, stel de netwerk instellingen in, maar het lukt mij niet een verbinding te maken. Wat doe ik fout???

Ik heb alle soortgelijke onderwerpen bekeken, maar geen antwoord gevonden.
Mijn dank is groot… :finderoud:[/quote:8604c4305f]
Is dat niet een draadloze??? Hoe maak jij de verbinding via UTP of Airport??

Cyberwolf