.mac abonnement gebruikers ervaringen

Beste mede Mac-ers,

Heb gezocht via MacOSX.nl maar kan nog niet al te veel specifieke info vinden over het gebruik van het .mac abonnement.

Ken zelf de demo versie (en .mac toen het nog gratis was) en vraag me af waarin de betaalde versie nu precies verschilt en of het volgens de gebruikers de moeite waard is. Het bedrag wat incl. btw neergeteld moet worden is wat mij betreft nl. nogal pittig. €111,86 om precies te zijn.

Ben benieuwd.

Groet,

André.

hoe kom jij aan E 111,86?

ik heb betaald onder de 100 E voor .mac

dus wat dat betreft…

Bedoel ja het abonnement voor, ik geloof 3 jaar, op de helpdesk en garantie op de hardware e.d. ? Want daar heb ik wel ervaring mee.

[url=http://www.mailamac.nl/shop/index.php]Dit[/url] is het abonnement wat ik bedoel. Staat bij overige software op bladzij twee. In het winkelwagentje is het incl. btw ruim € 111.-

.Mac biedt wel waar voor zijn geld, maar het is duurder dan een en ander zelf bij elkaar sprokkelen. Een host met WebDav is wel te vinden, de gratis software zul je niet allemaal nodig hebben, voor backups en voor het bijhouden van een sire en fotogallerij zijn ook zat alternatieven. Desalniettemin bied .mac een hoop gebruiksgemak. Gratis backup software, gratis virusscanner, 100Mb webspace, email met een imap acount en nog zo wat.

Niet goedkoop, wel handig, wel goed en ik betaal wel een beetje meer voor mijn luiheid.

.Mac kost 99 euro. Ik heb het al twee jaar en vraag mij af of ik het laat vernieuwen. Ik vind het een hoop geld voor wat je krijgt.

Aan de andere kant wordt het ook wel weer heel mooi met de intergratie met Tiger. Moet er nog maar even over nadenken.

Ik noem het gemak, maar het komt waarschijnlijk op hetzelfde neer en Apple speelt er handig op in door alles te integreren. Dat sprokkelen zie ik mezelf niet gauw doen en als ik zie met wat voor gemak je bijvoorbeeld vanuit iPhoto je foto's op het Internet plaatst! Ben bijvoorbeeld van plan kleine muziek clips te publiceren en daarmee zit ik bij m'n eigen server al gauw aan m'n tax. Sowieso trouwens.

Hier nog even de omschrijving die Mail-a Mac geeft: [i:29bd9c03e1]Jaarabonnement .Mac met @mac.com e-mail, iDisk, homepage, iCal publishing, Virex (M9036)[/i:29bd9c03e1] € 85.- excl. en € 111.86 incl. btw.

Moet je trouwens voor dat vernieuwen de volle mik opnieuw betalen, of krijg je een reductie?

Het verschil wordt veroorzaakt door de 9 euro (ex btw) verzendkosten in rekening brengt. Maar waarom hier nu verzendkosten voor moeten betaald is mij ook niet duidelijk.....

Edit: Ik heb even voor je op de Apple store gekeken, deze rekent geen verzendkosten. Daar kost hij gewoon 99 euro Inclusief BTW. Succes.

Bevalt me heel goed. Ik kan op verschillende plaatsen werken met de bestanden (verschillende artikelen, collegedictaat etc.) die ik in voorbereiding heb. Thuis (uiteraard mac) en op mijn werk (WindowsXP) werk ik aan dezelfde bestanden die altijd meteen worden ge-synct. Verder de backup software etc. Handig ook dat de 'public'-bestanden meteen toegankelijk kunnen zijn voor mijn studenten (desgewenst achter een wachtwoord). Misschien niet goedkoop, maar het scheelt me een hoop zorgen, hoef nooit na te denken of ik de goede versie van een bestand gebruik etc. Zal dus zeker verlengen. Wel zou extra schijfruimte goedkoper mogen. De bedragen die ze daarvoor vragen zijn nogal aan de prijs, en die extra ruimte heb ik meestal maar heel af en toe even nodig. Maar al bij al: heel positief!

[quote:9a1cf77660="Dorkiban"]Het verschil wordt veroorzaakt door de 9 euro (ex btw) verzendkosten in rekening brengt. Maar waarom hier nu verzendkosten voor moeten betaald is mij ook niet duidelijk.....

Edit: Ik heb even voor je op de Apple store gekeken, deze rekent geen verzendkosten. Daar kost hij gewoon 99 euro Inclusief BTW. Succes.[/quote:9a1cf77660]

Bedankt voor de tip. Mail-a-Mac heeft m’n sympathie, maar ik wil ook weer geen dief in eigen portemonnee zijn.

Wat ik er zo van lees is het toch zeker de moeite waard om het tenminste eens een jaar te proberen en dan eens weer te zien. Ik heb er momenteel reden genoeg voor.

kijk ook eens bij spymac.com. 1GB email en daarnaast nog andere hoop mogelijkheden zoals WebDAV en weblogs. Misschien goedkoop alternatief (= gratis). Laat wel een en ander aan gebruikersvriendelijk te wensen over en is van tijd tot tijd (als Amerika ontwaakt is) nogal traag.

groeten,

job

99 euro vind ik inderdaad zeer duur. Ik heb er 99 australische dollar voor betaald. Wat neer komt op ongeveer 57 euro. En ik heb ook alle faciliteiten en 100 mb ruimte.

Verder vind ik het zeer de moeite waard. Het werkt erg gemakkelijk. :smiley:

En bovenal heb je natuurlijk wel een sjiek e-mailadres met je .mac account :P

[quote:0bf7a2411d="hunter18"]99 euro vind ik inderdaad zeer duur. Ik heb er 99 australische dollar voor betaald. Wat neer komt op ongeveer 57 euro. En ik heb ook alle faciliteiten en 100 mb ruimte.[/quote:0bf7a2411d]

Dat is een promotional offer. Normaal kost .Mac in Australië A$ 158.

Heb me inmiddels aangemeld bij spymac.com (de zoveelste registratie, ik voel me onderhand helemaal versnipperd over het Internet!) om daar eens wat te verkennen.

Blijf ondertussen toch wel open staan voor .mac vanwege de genoemde voordelen.

Vraag die bleef staan is of je geen reductie krijgt na al lid te zijn geweest of dat je de volle mik weer moet betalen bij verlenging(?).

Bij verlenging betaal je gewoon de volle mik.

Mooie bak. Je zou toch een voordeeltje verwachten voor trouwe afnemers. Zal administratief wel te lastig zijn.

Ben ondertussen benieuwd geraakt naar .mac sites van mensen hier. Zal es kijken.

[quote:797d9f8f58="andrez"]Heb me inmiddels aangemeld bij spymac.com (de zoveelste registratie, ik voel me onderhand helemaal versnipperd over het Internet!) om daar eens wat te verkennen.

Blijf ondertussen toch wel open staan voor .mac vanwege de genoemde voordelen.

Vraag die bleef staan is of je geen reductie krijgt na al lid te zijn geweest of dat je de volle mik weer moet betalen bij verlenging(?).[/quote:797d9f8f58]

Volgens mij heb ik alleen reductie gekregen toen ik de gratis iDisk (iTools) voortzette in de huidige vorm. Vorig jaar bij verlenging wel Sims kado gekregen, maar daar zou ik het niet voor doen.
Wel blijft je oude account jarenlang weer te activeren, je naam blijft vastgelegd

Wat ik jammer vind is dat je je gebruikersnaam (meestal) niet kunt wijzigen. Soms ben ik bij nader inzien niet tevreden daarover. Nou ja, what's in a name, moet je dan maar denken.