.mac-account ja of neen?

Mijn .mac-account vervalt binnen 14 dagen en ik moet zeggen dat ik er niet echt veel geweldige dingen over hoor-lees. Ik denk er dus aan om mijn iweb-site maar gewoon up-te-loaden naar mijn telenet-account.

Welke functies kan ik niet/wel gebruiken zonder .mac-acoount? Kan ik fotoshows, podcasts, blogs enz. zonder probleem op mijn telenetsite zetten of MOET ik hiervoor een mac-account hebben ?

Kan ik trouwens ergen bij .mac een domeinnaam aanvragen zoals ik dat bij telenet kan?

Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker (je hebt het over iWeb toch?); Voor blogs heb je PHP en MySQL nodig (i.v.m. comments e.d.), en dat zit bijna nooit op de webruimte van je provider.

Je [b:82cf25aeb8]moet[/b:82cf25aeb8] in ieder geval geen .Mac account nemen hoor… er zijn veel
betere alternatieven. Tenzij je al de iSync-functies gebruikt.
Als je die iSync niet/nauwelijks gebruikt, dan zou ik gewoon ergens een
gratis/goekope host zoeken, zoals Spymac.com (gratis) of B-one.net (goed en goedkoop).
Let wel; de meeste gratis hosts leveren geen PHP en MySQL.

Mvg,
Joram

Bij de meeste hostingpakketten (10-20 euro/jaar incl PHP en MySQL) kan dit allemaal, op iApp synchronisatie na, maar daar zullen ook wel weer zelf installeerbare php modules voor zijn.

Ik ben een tevreden .Mac gebruiker. Ondanks dat ik bij lange na nog niet alle mogelijkheden gebruik ben ik er wel blij mee. Nee het is inderdaad niet de goedkoopste oplossing, maar voor dat geld koop ik dus het gemak. Alles werkt zo verschrikkelijk eenvoudig en snel... (snel in de zin van ff snel een foto website maken en uploaden, off ff snel een (te groot voor mail) bestand publiceren die iemand anders dan kan downloaden etc. etc.) Een kind kan de was doen. Allemaal lekker Mackelijk! Daarom ben ik er blij mee en is het het geld meer dan waard in mijn ogen.

Als ik daar [b:998f733c35][url=http://www.mijndomein.nl]mijndomein.nl[/url][/b:998f733c35] tegenover zet, met een webruimte van 500 MB, 10 MySQL databases, onbeperkte subdomeinen, mail-accounts en -aliasses voor nog geen 30 euro per jaar ... dan slaat dat hele .Mac account nergens meer op; heeft absoluut geen enkele meerwaarde.

Als je gebruikt maakt van alle mogelijkheden die .mac account (website, synchronisatie van de apps, idisk en bv selctie van de jampacks voor garageband) biedt dan is de prijs nog enigszins verklaarbaar. Maar volgens mij doet bijna gebruikt bijna niemand alles serieus. En voor de meeste functies zijn goedkopere alternatieve. Bij het mac account kun je niet een website met gewoon www.jeeigennaam.com ofzo vastleggen. Dat blijft www.mac.com/en van alles erachteraan... En volgens mij zit je met je opmaak ook vast aan de voorgebakken sjablonen.

Ik vond zelf allles in combinatie met de idisk wel interessant vanwege m’n nogal wisselende werkplekken. Maar sinds ik in een gebouw op een proxy-server zit functioneert die voor geen meter meer. En voor een synchroniserende agenda en adressenboek vind ik het eigenlijk wel wat duur…

[quote:3de5e9df6d="caers_bart"]Mijn .mac-account vervalt binnen 14 dagen[/quote:3de5e9df6d]

Er is toch 30 dagen opzegtermijn bij .Mac, of had je al opgezegd?

Neen het is nog gewoon een trail-account, dus dat is geen probleem. Weet alleen niet of ik het daarna wil nemen of niet. Daarom vraag ik even of het wel waard is. Het geld is niet echt een probleem maar ik moet wel domeinnamen kunnen linken aan mijn websites. Weet alleen niet of dit technisch kan

Ik vind het het mooiste wat er is en erg gemakkelijk. Net wat die ander vertedle alles is zo gemackelijk. Evn 66 MB voor een test er op zetten? Als de ander met windows werkt dan het in een mailt even de idsk util toe sturen en hup die kan het er zo afhalen. Ik heb nooit HTML willen leren en toch wild eik foto's online zetten. iPhoto met .mac bracht de oplossing. Op mijn e-mail .mac nog NOOIT reclame (ongevraagt) en/of virussen gehad. Op mijn waardelose HCC account meer dan 95% reclame wat ik krijg.

Alle ander die zeggen dat het veel geld kost. Het kost in eidergeval geen ergenis.
Ik heb 3 Macs en dan is sync geweldig
En als je korting wil hebben dan probeer je vrienden of kennissen ook een .mac account te verkopen Zo heb ik al jaren voor 50 euro mijn account.

Ik heb net iLife06 binnen moet dus nog wat experimentern met iWeb.
Wat ik wel in een test heb gelezen dat je de photo slide funt niet kunt gebruiken zonder een .mac accout.
(Finally, if you don’t use .Mac to publish your site, iWeb’s signature slide-show, hit-counter, and password-protection features will not work.)

@Katinka (en anderen) even 3 onwaarheden die je de lucht in slingert weg nemen.

Bij het mac account kun je WEL een website met gewoon www.jeeigennaam.com ofzo vastleggen. Want alles is op internet te vinden dus ook gratis redirect diensten of gratis een domeinnaam van .TK bijvoorbeeld linken aan je .Mac website, dat werkt gewoon.

En NEE je zit niet vast aan de voorgebakken sjablonen. Gewoon je eigen html website kan je ook publiceren op .Mac.

Natuurlijk zijn er voor de meeste functies goedkopere alternatieven te vinden, hee tuurlijk zoals alles op internet wel ook elders te vinden is. Maar dan moet je dus overal wat vandaan gaan sprokkelen. Bij .Mac gaat het vooral om gemak. .Mac heeft alles in 1, lekker Mackelijk, niet zelf (uit)zoeken en uitvinden hoe elk apart dingetje wat je ergens op internet hebt gevonden werkt.

Jij vond zelf allles in combinatie met de idisk wel interessant vanwege je nogal wisselende werkplekken. Sinds je proxy-server werkt die voor geen meter meer, zeg je. Zou het probleem dan niet gewoon in de proxy-server zitten? Ik kan me niet voorstellen dat in de proxy-server het 1 en ander ingesteld kan worden waardoor het gewoon wel werkt.

[quote:55b7b034d2="bombilla"]@Katinka (en anderen) even 3 onwaarheden die je de lucht in slingert weg nemen.[/quote:55b7b034d2]

'kee, ik neem alles terug en beweer het tegendeel…

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe je een eigen domein linkt aan een .mac website. Dat opent voor mij nl ook perspectieven

En wat de idisk betreft, geen idee waar het probleem ligt. Aan de .mac account, aan de server, aan Tiger of gewoon aan mij. (Ik ben op het zelfde moment aan die proxyserver gaan hangen als dat ik naar Tiger ben gegaan). Maar ik ben wel al maanden op zoek naar een oplossing. En kom steeds meer mensen tegen met hetzelfde probleem. Als ik weer ns aankom bij de ICT met:

548
AFP (Apple File Protocol), also known as Personal File Sharing via IP. This port is used with Apple’s “iDisk” feature, which allows Macintoshes to store files on Apple’s site across the Internet, so TCP connections to this port should be allowed through a firewall.

en of ze dan poort 548 ns open willen zetten beginnen ze daar ook met hun ogen te draaien.
Wel allemaal PC daar verder moet ik zeggen.

Maar goed, die .mac account heb ik nog steeds. Heb zelf net de 30 dagen opzegtermijn voorbij laten gaan.