.mac - activation key

Al een behoorlijke tijd maak ik gebruik van mijn @mac.com emailadres. Nu ineens zou ik moeten dokken voor een service waar ik totaal geen behoefte aan heb. Alleen het mailadres gebruik ik. Wie weet waar activation keys beschikbaar zijn?

Ward

Activation keys??

Ja, met zo'n key kun je je abbonnement omzetten naar een vast account.

Ward

Ja, ja. En die wil jij hebben zonder er voor te betalen. Diefstal heet dat, in het wetboek van strafrecht ;-)

Ik ga daar ook niet mee akkoord. Het gaat tenslotte om Apple, hé! Indien je het niet wilt, neem je gewoon een ander gratis email adres. Er zijn er genoeg: [url=http://www.mymacmail.com]MyMacMail[/url] en [url=http://www.spymac.com]SpyMac[/url]. Verder kan ik je zeggen, dat ik in het begin ook het nut inzag van die diensten. Ik ben nog steeds niet te vinden voor de manier waarop Apple het doorgevoerd heeft. Maar ik kan je ook zeggen dat ik nu .Mac ben en het niet meer kan missen. De samenwerking tussen de iApps is optimaal en je krijgt heel wat cadeautjes. Je wordt echt verwend en je hebt het gevoel dat je tot een groep behoort, een community. En je steunt Apple, zodat ze nog meer leuke dingen voor je kunnen doen.

Helemaal met je eens Mika. Wel jammer dat het zo duur is. Want ik vind het vervelende, dat je het bedrag ieder jaar weer moet betalen (mijn spaargeld is dan aardig gedecimeerd). Maar illegaal, nee, dat kan niet, ik vind dat we ook zonder .Mac aardig wat krijgen aan cadeautjes en daarom  op .Mac na, petje af voor Apple! Ik hoop wel dat Apple haar klanten niet vergeet waar .Mac toch echt te duur voor is en niet in de toekomst langzamerhand alles via .Mac gaat doen, zodat er een 'elite-clubje' overblijft....

Maar goed dan zouden ze hun eigen glazen ingooien, zou erg stom zijn toch?! :stuck_out_tongue:

Die sleutel zit in de code van je Visa credit card. Gebruik hem dan. Of ben jij ook zo een  "ik-wil-alles-gratis-op-het-net"? Werk jij ook gratis? Ik heb hier net een slaafje nodig.

:stuck_out_tongue:

Zo ken ik er nog een: [url=http://www.originalvisa.nl/]Klik op deze link[/url]  :p  Flauw hè?! ;)

Ik ben het helemaal met de voorgaande 'sprekers' eens, maar om de oorspronkelijke vraag nog even te beantwoorden: Apple werkt helemaal niet met activation keys, dus kun je die ook nergens krijgen. Het is gewoon een kwestie van aanmelden, betalen (de 'sleutel' die michelvdb bedoelt) en gebruiken.

Er zijn wel degelijk activation keys te verkrijgen!! In Amerika en op de Apple Beurs in Parijs kan en kon je dozen met .Mac kopen, waar al je software inzit + een activation key!!!

met zulke vragen als de startvraag zit je meteen in de sfeer van serials, warez, parasitisme en andere piraterij waar ik het ****** van krijg. koken kost geld. bàsta.

Koken kost geld? Pasta?  :p  :D

[quote:post_uid0="mika_janssens"]Koken kost geld? Pasta? :p :D[/quote:post_uid0] njamnjam

:wink:

Bwa ik vind het wel grappig allemaal te lezen, maar iTools vroeger en .mac nu zijn toch gewoon features die je vroeger niet gebruikte. Nu verplicht Apple je er gebruik van te maken door je er voor te doen betalen en mja ik zie daar niet echt de logica. Ze moeten toch echt met een must have functie  af komen  om me voor .mac te doen betalen zelfs mijn e-mailadres heb ik er nog niet voor over.

Apple verplicht je ervan gebruik te maken door je te doen betalen? Apple laat de keuze aan jou. Vind je .Mac om wat voor reden dan ook interessant, dan betaal je en gebruik je. Interesseert het je om wat voor reden dan ook niet, dan betaal je niet en ben je niet .Mac. Zo simpel is het.

ik vind je sta

je zegt dat je .mac niet meer kan missen. er is geen verschil tussen .mac nu en een week geleden. En ik heb het nog geen één keer gemist. Men zegt wel eens dingen die gratis zijn worden minder aux serieux genomen, moest ik dus betaald hebben voor .mac zou ik me wel verplicht gaan voelen om het te gaan gebruiken. De demos die vroeger in mijn iDisk zaten keek ik vroeger ook al niet naar maar nu zouden het idd plots cadeautjes lijken. En met die commune sfeer moet je toch oppassen hoor of wil je je dat jouw dit overkomt?  ;)

[img:post_uid0]http://www.adbusters.org/creativeresistance/spoofads/fashion/tommy/ad.jpg[/img:post_uid0]

heb je ook al eens aan de mindere kanten van .mac gedacht? Apple heeft zijn klantenbestand voor 98% van zijn gebruikers verloren. Qua marketingstool vind ik dat toch wel niet zo'n goede zet.

Bèèèèèèèèh. Van hout zaaaagt men planken.

Ik vind het inderdaad niet slim om op dit board om een activation key voor zoiets te vragen. Aan de andere kant vind ik de reacties toch ook weer wat aan de overdreven kant. Ik kan me niet voorstellen dat er niemand onder jullie is die niet eens een niet zo legale Photoshop of een ander, voor de thuisgebruiker niet erg betaalbaar programma thuis op de mac heeft of heeft gehad. Als je wel de complete Adobe of Macromedia en M$ Office series op je mac hebt en je hebt hier ook voor betaald, dan heb je een aardige portemonne. Probeer dan ook te begrijpen dat niet iedereen zoveel geld heeft.

Dat dit niet de plaats is voor zulke activation key verzoeken is duidelijk, maar om dan maar meteen de brave handrik uit te hangen gaat me dan toch weer wat te ver…

Mee eens, maar je kunt hier niet open en eerlijk zeggen dat je illegale programma's gebruikt, of zeggen waar iemand wel terecht kan, dan kan Adriaan z'n site wel opdoeken... ???  En dat willen we allemaal niet, lijkt me. Dus Ward, gewoon niet meer over praten/typen, oke?! ;)

Een tip: Ik heb een emailaccount bij Spymac.com, werkt prima, lijkt aardig op mac.com EN ik heb 25 mb accountruimte… :stuck_out_tongue:  Geweldig toch?!