Mac als telefoon?

Is er een appje waarmee je de Mac (via het modem) als telefoon kan gebruiken? En het gaat hierbij niet om VoIP! Nee, gewoon, ouderwets via het vaste netwerk. De tweede vraag is dan, want daar gaat het uiteindelijk om, of ik zodoende ook een telefoongesprek kan opnemen?

Zoiets? http://www.macupdate.com/info.php/id/13498

Volgens mij is het niet mogelijk om via je mac met je telefoon te bellen. Wel nummers draaien dmv adresboek, of macdialer... Maar dat bedoel je niet...

Indien het wel mogelijk is/wordt kun je het in ieder geval opnemen met iets als wiretap, of iets dergelijks

Hier is een programma te downloaden om audio op te nemen. Is voor OSX en ondersteund ook opname van de modem poort. Dat zocht je toch? Gecombineerd met het vorige bericht van mij, kun je bellen en gesprekken opnemen :D http://www.blackcatsystems.com/software/audiocorder.html

@cubizer

Ontzettend bedankt voor je snelle, en zeer bruikbare respons!

Via het Dialpad van Macdialer (ben nog niet begonnen aan het instellen van de ‘autodialing settings’ om vanuit Addressbook te kunnen bellen) kan ik wel mensen bellen, echter zij kunnen mij niet horen! Kan dit probleem zo 123 niet oplossen. Heb wel een interne microfoon, die prima functioneert i.c.m QuickVoice, dus waar zou dit aan kunnen liggen… Bij voorbaat heeeeel veeeeeel dank!

P.S.: Veel plezier met je nieuwe PB… Ben ik erg jaloers op!

[quote:b7034dbde5="nma"]@cubizer Veel plezier met je nieuwe PB...... Ben ik erg jaloers op![/quote:b7034dbde5] Dank je. Lukt het al met de microfoon? Kijk anderss ns in de systeemvoorkeuren bij geluid en dan het tabje invoer. Hier staat je interne microfoon aangegeven en daar onder staat een schuifmenu. Staat di wel ver genoeg open? :?

[quote:ffbe093688="gretver"]Volgens mij is het niet mogelijk om via je mac met je telefoon te bellen. Wel nummers draaien dmv adresboek, of macdialer...[/quote:ffbe093688]

ik denk dat dit verhaal klopt, ik heb het gisteren ook geprobeerd, maar krijg alleen geluid over de boxen, kan niet praten via de mac…

Ik hou het even kort zo vroeg op de morgen.................ik heb alles geprobeerd. Zowel in de voorkeuren van Macdialer, als in systeemvoorkeuren. En ik kan enkel geluid horen over de boxen. Maar het werkt bij jou, Cubizer, dus wel twee kanten op? Met interne microfoon? Nou goed, ik bekijk het nog wel eens. Fijn weekend.