.Mac backuppen met iBackup

Ik heb .Mac en synchroniseer mijn bestanden op de iDisk lokaal op mijn Mac. Weet iemand hoe je de bestanden op de iDisk kan backuppen met iBackup?

Ga naar http://www.apple.com/dotmac/ en selecteer Backup your life. Daar staat een tutorial filmpje.

Waarom gebruik je niet gewoon het programma 'backup' van Apple zelf? Dat staat in de map software op je iDisk. Je kunt met dat programma ook de bestanden die op de iDisk staan 'backuppen'. Het backupbestand komt dan in de map 'backup' op je iDisk.

Ik heb het instructiefilmpje uit de vorige post niet bekeken, maar volgens mij komt dat op hetzelfde neer.

Ja, die tool gebruik ik. Ik schreef iBackup, maar ik bedoel het backup programma dat bij .Mac kan worden gedownload. Ik kan de fysieke locatie van de gesynchroniseerde bestanden van iDisk niet vinden lokaal op mijn Mac. Hierdoor kan ik die mappen en bestanden niet meenemen in de backup.

Hmm...dat vind ik wel gek. Als je klikt op de iDisk die op je desktop staat, zie je de locale kopie van al je iDisk bestanden. Het gaat dus om locale bestanden die je gewoon kunt selecteren in backup. Ik doe het dagelijks... :)

[quote:09e3c62fbd="Torino"]Hmm...dat vind ik wel gek. Als je klikt op de iDisk die op je desktop staat, zie je de locale kopie van al je iDisk bestanden. Het gaat dus om locale bestanden die je gewoon kunt selecteren in backup. Ik doe het dagelijks... :)[/quote:09e3c62fbd]

Bij de File & Folder selectie zie ik geen iDisk map staan op te selecteren. Hoe backup jij dan de iDisk lokale map?

[quote:61dfb87d0b="Tuvok"][quote:61dfb87d0b="Torino"]Hmm...dat vind ik wel gek. Als je klikt op de iDisk die op je desktop staat, zie je de locale kopie van al je iDisk bestanden. Het gaat dus om locale bestanden die je gewoon kunt selecteren in backup. Ik doe het dagelijks... :)[/quote:61dfb87d0b]

Bij de File & Folder selectie zie ik geen iDisk map staan op te selecteren. Hoe backup jij dan de iDisk lokale map?[/quote:61dfb87d0b]

Bij mij staat de iDisk er wél! Ik heb het zojuist nog even gecontroleerd. Ik kan bij File & Folder gewoon iDisk selecteren en alles wat er op staat. Let op, hij staat wel onder de submap ‘volumes’. Dus je krijgt eerst de harde schijf met een aantal submappen, waaronder 'bibliotheek en gebruikers. Hier staat ook ‘volumes’ bij. Daar staat je iDisk in.

Staat hij daar bij jou ook niet?

Het is raar maar waar. Ik zie ook niet de Volumes map wel de rest zoals gebruikers, Programma's, Systeem etc.

Ik heb volgens mij de oplossing gevonden:

Je moet de gewenste bestanden vanuit je iDisk op het veld ‘file and folders’ slepen. Zodra je een bestand uit je iDisk daarop sleept, verschijnt de map ‘volumes’. Deze map is inderdaad niet zichtbaar als je gewoon via het ‘plusje’ bestanden probeert te selecteren. :o

Lukt het zo wel?