Mac Book Pro laten vallen :-(

Heb vandaag mijn 4(!) weken oude Mac Book Pro laten vallen. Hij zat in een sleeve maar omdat ie op een punt viel wat dus gevoeliger is heeft ie schade opgelopen. Hij is op de rechtervoorhoek gevallen net naast de DVD-drive. Ik kan er bijna geen schijfjes in doen, maar zojuist nog een audio cd er in gedaan en gelukkig werkt de drive nog (branden nog niet gecontroleerd).

Om een beter beeld te krijgen van de schade stuur ik 2 afbeeldingen mee. Mijn vraag aan jullie is of iemand wel eens schade aan zijn behuizing heeft laten repareren van een Mac Book. Ik ben vandaag nog bij een winkel geweest die zegt dat ze het enigszins kunnen repareren, maar dat gaat me dan waarschijnlijk 200 euro kosten (excl btw). Helaas ben ik niet verzekerd (stom natuurlijk!).

Anyway, reacties zijn zeer welkom om te bepalen wat ik hier mee aan moet.

Groet!

[img:7db25ad6ae]http://img142.imageshack.us/img142/240/dsc00044ec3.th.jpg[/img:7db25ad6ae]
[img:7db25ad6ae]http://img137.imageshack.us/img137/8730/dsc00045il3.th.jpg[/img:7db25ad6ae]
[color=darkblue:7db25ad6ae]Edit door Tommy666: ik je foto’s gehost op een plaats die iets makkelijker is om direct te bekijken ;-)[/color:7db25ad6ae]

Ik zie de afbeeldingen niet 2x [?]

Ik zie ze wel. Zonde van de MacBook Pro maar niets aan te doen. Enige wat je kunt doen is laten repareren dus dat zou ik dan ook maar laten doen. Kost wel wat maar dit lijkt me ook niets.

Fotoprobleem opgelost ;-)

Ontopic:

Ik zou dit inderdaad wel laten herstellen,kans is wel groot dat het je tamelijk wat geld gaat kosten,aangezien dit onder ‘schade door de gebruiker’ valt en dus niet gedekt is door de garantie.

Rechtsklikken > Laad in nieuw tabblad. Dan zie je ze wel.

Maar da’s een lelijke schade… Kan je niet proberen om (voorzichtig) het e.e.a. weer terug te buigen?

[quote:1298415d57="tommy666"]Fotoprobleem opgelost ;-)[/quote:1298415d57]

thx!

[quote:70ee3878ad="Nikita"]Rechtsklikken > Laad in nieuw tabblad. Dan zie je ze wel.

Maar da’s een lelijke schade… Kan je niet proberen om (voorzichtig) het e.e.a. weer terug te buigen?[/quote:70ee3878ad]

buigen zou ik kunnen proberen, maar ik denk dat dat weer z’n negatief effect krijgt aan de zijkant. Winkeltje waar ik vandaag was (Chipmunk) heeft hiervoor een kereltje die dat kan fixen (goudsmid). Komt dus wat bij kijken blijkbaar…

Mijn macbook pro heeft een keer door de auto gevlogen na een noodstop, zat in een tas maar kwam ook precies op de punt bij de voeding terecht. voeding paste niet meer. Ik heb hem uit elkaar geschroeft en uitgedeukt ( hoe dit moet kan je vinden bij extremetech.com, even zoeken naar harddisk change macbook pro ). Het is aluminium dus het is best te doen. gebruik een plat tangetje. succes. jw

Wel een tangetje gebruiken met een zachte bek als je gaat buigen, je hebt zo een wafelpatroontje in het aluminium met een gewone tang. Desnoods even wat rubber tussen de bek.

heb het ook gehad op precies dezelfde plek. heb hem weer terug gebogen en gelijmd maar nu gaan mijn cd's niet lekker meer in mijn super drive :(

[quote:ecc762d1ec="jwdw"]Mijn macbook pro heeft een keer door de auto gevlogen na een noodstop, zat in een tas maar kwam ook precies op de punt bij de voeding terecht. voeding paste niet meer. Ik heb hem uit elkaar geschroeft en uitgedeukt ( hoe dit moet kan je vinden bij extremetech.com, even zoeken naar harddisk change macbook pro ). Het is aluminium dus het is best te doen. gebruik een plat tangetje. succes. jw[/quote:ecc762d1ec]

Bedoel je deze pagina:
http://www.extremetech.com/slideshow/0,1206,l=&s=&a=205857,00.asp ?

En ik liep al te piekeren over een deukje in de onderkant :roll:

De MBP is echt slecht in elkaar gezet. Bij de volgende MBP verwacht ik dan ook dat de base uit een stuk alu is geperst, zoals de iMac and de Air.

ifixit.com, kan je zelf de onderdelen bestellen en monteren.

http://www.ifixit.com/MacBook-Parts/MacBook-Pro-15-Inch-Core-2-Duo-Lower-Case/IF185-036

Ik vrees dat de reparatie zo’n 400-500EUR gaat kosten als je dit niet zelf doet.

Heb je geen verzekering. Ik heb het met me pb gehad en het werd gedekt. Schilde toch EUR 450

Je hebt hem toch binnenshuis laten vallen? :wink: Dan valt het toch gewoon onder de inboedelverzekering? Of ben ik nu abuis?

[quote:2e2a4c59da="ijunk"]Heb je geen verzekering. Ik heb het met me pb gehad en het werd gedekt. Schilde toch EUR 450[/quote:2e2a4c59da]

pb staat in dit geval voor?
En nee, helaas geen verzekering. Het is een bedrijfshulpmiddel en niet verzekerd (eigen risico natuurlijk!)

[quote:75ce238353="iDuck"]Je hebt hem toch binnenshuis laten vallen? :wink: Dan valt het toch gewoon onder de inboedelverzekering? Of ben ik nu abuis?[/quote:75ce238353] Helaas is de inboedelverzekering niet voldoende. Deze doet bv alleen nut bij brand, diefstal. Het is tevens een bedrijfshulpmiddel en ben daarvoor niet verzekerd (eigen risico natuurlijk!)

Tuurlijk heeft hij hem binnenshuis laten vallen wat een oen:p weet de verzekering veel. Je betaald er niets voor niets geld voor ;)

Zo te zien is dat weer prima terug te buigen, zou ik gewoon proberen.

WA zeggie? Ken je niemand die hem heeft laten vallen?