mac bouwen -deel 2 - hulp nodig

hallo , ik heb nu alle onderdelen van mijn mac bij elkaar maar nu komt het in elkaar steken. Ik heb al gekeken op build a mac , hoe zij dat precies gedaan hebben , maar ik kom er maar niet uit hoe ik die aansluiten voor power , reset , .. moet aansluiten op mijn logic board. Het is een pc kast , dus dat heeft verschil. Iemand ervaring mee ?

ps : heeft iemand nog een apple voeding of apple kast liggen ?

Wat heb je allemaal?

OK freeride.

de aanhouder wint !

laat je ook de foto’s van je bouwsel zien ?

we zijn benieuwd :smiley:

-apple g4 sawtooth -g4 450 mhz -40 gb harde schijf -dvd-speler -tybotech pc kast -300 watt pc voeding -256 pc 133 ram -pci ati radeon 8500

foto’s komen nog , nu moet ik eerst zien te kijken hoe het zit met die kabels

iemand raad voor die kabels ? :roll:

Geduld.

Er zijn tussen 12:27 en 12:46 misschien hooguit 100 mensen op de site geweest en die hebben lang niet allemaal dit topic gelezen en er zijn er nog veel minder die een antwoord weten op je vraag.

Dit is je derde topic over ongeveer hetzelfde onderwerp. Misschien was het slimmer geweest om je vragen in één topic samen te bundelen. Veel mensen laten zich via e-mail waarschuwen als er een nieuw bericht is geplaatst. Door in een van je oude topics een berichtje te plaatsen dat je alle spullen bij elkaar hebt, had je in een klap alle aandacht van de experts kunnen hebben.

ik weet het maar het vorige topic werd geen aandacht meer aanbesteed daarom dit

http://www.xlr8yourmac.com/systems.html

misschien staat hier iets op…

Je kunt de aandacht er -weer- opvestigen door juist in dat topic een berichtje te zetten. Een nieuwe topic aanmaken is "zonde", het gaat tenslotte over min of meer hetzelfde onderwerp. Door een nieuw berichtje in eenzelfde topic neer te zetten, krijgen de meeste mensen die al wat in een topic hebben neergezet een mailtje, waardoor er gelijk weer aandacht is, JUIST als een topic al wat ouder is. Juist op dat moment zijn mensen geinteresseerd wat er precies is dat dat topic weer "naar boven" wordt gehaald.

Daarnaast hou je op deze manier een forum een héél stuk schoner…

het is dat juist dat ik niet snap op xlrmac , er is iets voor naar atx te maken , maar dat snap ik niet

IEMAND EEN APPLE CASE LIGGEN ? :cry:

kan iemand foto's plaatsen van de bedrading van een g4 agp kast

bedankt :mrgreen:

Ik heb een G4 AGP.

wat (waar) moet ik fotos van maken???

Vind het heavy hoor, zelf zo’n ding bouwen!!!

-logic board -hoe alles op elkaar bevestigt is -de bedrading van de knop om het op te starten naar logic board , die volledige bedrading goed in detail :roll:

Als je hier:[url=http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html]servicemanual G4[/url] download heb je een uitgebreide handleiding. Kun je alles precies terugvinden. Ik denk niet dat er iemand is die je precies in een forum aan de hand van wat vage gegevens kan duidelijk maken hoe exact de aansluiting van een Mac moederbord op een pc kast is. Dat varieert nogal. Je kunt het beste er een paar google sessies aan wijden(en op pc fora kijken of je daar wat over de kast te weten kan komen. Belangrijk is in ieder geval om te weten of je voeding je moederbord "aankan".

bedankt voor manual maar ik heb google als uitgepluist en een paar sites gevonden maar nooit echt duidelijk

In de manual staat vrij veel. De gebruikte kleuren voor de voeding van PC en Mac zijn gelijk. Rood/Zwart/wit/geel. Probeer a/d hand van de eraan te hangen apparatuur de juiste kleuren te gebruiken. Kijk goed in de manual hiervoor. Als je een verkeerde kleurcombinatie gebruikt voor bepaalde fans is het voltage misschien te hoog en blaas je het desbetreffende ding op. Meestal zijn ATA apparaten een universele connector. Overigens zul je via google nooit exact een antwoord vinden, Omdat je iets heel eigens bouwt. Succes in ieder geval.Laat wat foto's zien van de vorderingen.

Met alle respect, maar als je iets dergelijks wilt -het zelf samenstellen- is een beetje kennis van de spullen die je wilt gebruiken cq. aanpassen toch wel enigszins onontbeerlijk. Ik kan je aanraden om je van te voren goed "in te lezen" in plaats van zomaar aan de slag te gaan... Voor je het weet blaas je niet alleen een ventilatortje op, maar bijvoorbeeld je complete moederbord, en dat zou natuurlijk nogal zonde zijn...

Helemaal gelijk. Overigens hier als je snel bent .Is wellicht iets gemakkelijker dan een pc kast.[url=http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3669&item=3489935791&rd=1]link[/url]

kost me meer aan verzending dan de eigenlijke kast. Daarom zoek ik er hier eentje dichter bij huis , echt niemand zo een kast staan ?

Hmm vraagje De voeding die in een mac zit (bij mij een quicksilver G4), zijn die identiek zelfde als pc voedings? anders ben ik wel van plan zo'n stillere voeding te kopen. Want momenteel is het nogaal een stofzuiger. Dus weet iemand of pc voedings hetzelfde zijn als mac voedings?!

bedankt,