Mac en Hubhop

Ik heb getracht om bij ons in de bieb (daar hebben ze een hubhop) verbinding te maken met het internet. Op het kaartje a EUR 5 stond dat ik gewoon m'n browser moest starten en 'dan zou er een popup schermpje komen'. Nou, mooi dus niet. Ik heb het gevraagd aan de baliemedewerkster, maar die had meer verstand van boeken. Wel vertelde ze mij dat het ook op een Mac moet werken, omdat Hubhop schijnbaar een demo heeft gegeven met verschillende configuraties, waaronder een Mac.

Ik heb reeds een vraag gepost bij de Huphob helpdesk, maar daar krijg ik geen antwoord van. Heeft iemand een idee? Ik dacht dat Huphob redelijk Mac-minded was?

"een hubhop" klinkt een beetje vreemd... Hubhpop is een netwerkje. Je zal waarschijnlijk een "hotspot van hubhop" bedoelen en ja, die zou ook op een Mac moeten werken. Sterker nog, de bedenkers van het hele Hubhop zijn fanatieke Maccers, dus ik verwacht zelfs betere Mac dan Wintendo ondersteuning.

Ik ben zelf een tijdje terug “lid” geworden bij Hubhop toen ik ook net een Mac had en het werkt altijd prima.

als mac-man, werkzaam in de bibliotheeksector... (kan dat?), was ik aanwezig bij de demo (ik denk dat je het over Oss hebt). Ik heb het geprobeerd en het werkte.

Wat je wel moet doen is een pagina opvragen, bijvoorbeeld www.macosx.nl. Dan wordt je namelijk eerst door een inlogpagina van huphop geleid. Waarschijnlijk start je browser op met een blanco pagina.

Succes!

Inderdaad correct, HubHop is platform onafhankelijk aangezien het gewoon gebruik maakt van de browser. Het werkt even goed op Windows dan op de Mac.

Gewoon browser starten en een pagina opvragen, de volgende instructies volgens vanzelf.

Inderdaad, het was Oss...

OK, bedankt voor de tips. Voor zover ik weet kreeg ik alleen een melding van Safari -na het opvragen van een pagina- dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien.

Ik ga het as zaterdag nog eens proberen en als het niet lukt meld ik me weer.

[quote:eb3ede5fcf="Werty"]OK, bedankt voor de tips. Voor zover ik weet kreeg ik alleen een melding van Safari -na het opvragen van een pagina- dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien.[/quote:eb3ede5fcf]

Zorg dan wel dat je verbinding via Airport gaat (Open Internet Connect om te controleren). Succes!