Mac en pc met een beeldscherm..

Hallo allen,

Ik weet niet of over mijn vraag al het eea ander is besproken hier maar probleem is dat ik zelf nog niet weet hoe hetgeen mijn situatie/probleem oplost heet.

Ok.

Van de week heb ik een G5 gekocht welke in principe puur voor mijn audiowerkzaamheden moet gaan dienen. Heb hier geen beeldscherm bij gekocht vanwege budget en heb daarom mijn Mac op mijn oude monitor van Dell aangesloten. Nu wil ik eigenlijk de volgende twee zaken regelen.

1. een apparaatje waardoor ik zowel met mijn PC als mijn Mac op 1 monitor kan werken zonder dat ik elke keer met kabels moet gaan switchen.

2. een apparaatje waardoor ik met beide gewoon het internet op kan, niet tegelijk maar gewoon waar nodig met de Mac en anders met de PC.

Ik hoop dat dit beide te realiseren is en vermoedt dat dit ook wel kan alleen weet gewoon niet wat ik morgen bij bijv. Dixons moet gaan vragen dus gaarne hulp.

Mijn dank is groot!

:slight_smile:

Vraag 1: ja dat kan met en zogenaamde KVM switch.. niet bij dixons maar wel bij de PC boer Vraag 2 : wat je zegt is mogelijk maar vertel iets meer over hoe en wat .. heb je kabel of isdn adsl of gewoon een goud van oud modem?

Ok super.

Ik ga morgen KVM switch halen.

1. Mijn internetaansluiting is via isdn en een Alcatel Speed Touch USB modem.

Ik stop dus eigenlijk de USB-stekker gewoon in mijn pc of Mac en ik ben met beiden direct op het net.

Is dit voldoende info?

Hartelijk dank voor je snelle reactie!

semble :smiley:

"een apparaatje waardoor ik zowel met mijn PC als mijn Mac op 1 monitor kan werken zonder dat ik elke keer met kabels moet gaan switchen."

Maar dat kan toch ook gewoon met Remote Desktop Connection?

[quote:01caffe739="Ensemble"]Ok super.

Ik stop dus eigenlijk de USB-stekker gewoon in mijn pc of Mac en ik ben met beiden direct op het net.

Is dit voldoende info?

semble :D[/quote:01caffe739]Okee wat het simpelst is maar dan moeten beide computers aan staan is een ethernetkabel tussen beide en dan (het makkelijkst) in de mac het modem pluggen en dan de internet verbinding delen (instellen in delen in systeemvoorkeuren). Je kunt ook in de weer gaan met een router om dat dan niet allebeide computer aan hoeven staan, maar aangezien je een usb modem gebruikt wordt dat een stuk moeilijker.

[quote:0450c62f9e="Ensemble"]Ok super.

[/quote:0450c62f9e]

Tja… beetje overhaast gekocht?

Je hebt ze nammelijk ook met USB poortjes…
Waar je een modem, printer, scanner of weet ik veel aan kunt hangen…
In de meeste gevallen zullen ze hem wel moeten bestellen…

Iig neem niet zo’n ding met een draaiknop, in de meeste gevallen heb je die zo stuk.
Teminste als je hem vaak gebruikt…

[i:01f7cb40f7]dubbele post[/i:01f7cb40f7]

[quote:c9795a4682="jeroenimo"][quote:c9795a4682="Ensemble"]Ok super.

Is dit voldoende info?

semble :D[/quote:c9795a4682]Okee wat het simpelst is maar dan moeten beide computers aan staan is een ethernetkabel tussen beide en dan (het makkelijkst) in de mac het modem pluggen en dan de internet verbinding delen (instellen in delen in systeemvoorkeuren). Je kunt ook in de weer gaan met een router om dat dan niet allebeide computer aan hoeven staan, maar aangezien je een usb modem gebruikt wordt dat een stuk moeilijker.[/quote:c9795a4682]Eerst lezen uNsound!

:oops:

Sorry he… ( 't is gecorrigeerd. )

[quote:f1bb1ac64d="Ensemble"] Van de week heb ik een G5 gekocht welke in principe puur voor mijn audiowerkzaamheden moet gaan dienen...[/quote:f1bb1ac64d] In principe... tot je de smaak van een apple te pakken hebt... dan smijt je je pc gelijk de vuilbak in!

:D

[quote:c9b4ba04fb="Timotheus"]"een apparaatje waardoor ik zowel met mijn PC als mijn Mac op 1 monitor kan werken zonder dat ik elke keer met kabels moet gaan switchen."

Maar dat kan toch ook gewoon met Remote Desktop Connection?[/quote:c9b4ba04fb]

Remote Desktop Connection geeft te weinig FPS door via het LAN om video van de PC op de Mac te kunnen bekijken of te kunnen gamen. Via Remote Desktop Connection kan ik niet werken in Autocad omdat de muis niet weergegeven wordt…

Remote Desktop Connection is een goedbegin maar behalve voor het beheer van je PC toch niet aan te raden!!!