mac en PCbedrijfsnetwerk

Beste maccers,

ik ben een fanatieke switcher en wil erg graag mijn powerbook gaan gebruiken op mijn werk, waar ze natuurlijk alleen pc’s hebben. Als ik mijn powerbook met ethernetkabel aan netwerk hang dan kan ik internetten e.d. en zit ik dus volgens mij op het bedrijfsnetwerk.
Nu wil ik graag mijn bedrijfspc overnemen met mijn mac. De PC (windows-xp) is zodanig ingesteld dat remote desktop-sessies kunnen worden gedraaid. Ik heb de mac versie van de remote desktop connection- client software op mijn powerbook geinstalleerd. Als ik probeer in te loggen (ik heb de naam van de computer ingevoerd) dan lukt het me toch niet om verbinding te krijgen.

iemand ervaring hiermee? Tips?

Ik weet niet of de windows remote client samenwerkt met apple? Ik gebruik zelf meestal timbuktu, daar is een pc en mac versie van. Andere oplossing is wellicht virtual pc, dan kan je vanuit de mac een pc desktop opstarten en dan wel via windows remote inloggen?

Je kan beter Remote Desktop Client gebruiken van Microsoft. werkt heel simpel en handig.

http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.asp

ip adres van de PC invullen en klaar ben je
suc6

[quote:a63d42bd9d="rpschade"]Nu wil ik graag mijn bedrijfspc overnemen met mijn mac. [/quote:a63d42bd9d]

Probeer VNC eens, is gratis voor zowel Windows als MAC (VNCdimension), dit werkt ook lekker via internet. RDC en MS Server heb ik wel getest en werkte prima, alleen i.c.m. XP nog niet getest.

Cyberwolf

werkt ook met XP

Waarom VNC gebruiken als er al Remote Desktop software in XP is ingebakken...??? de Remote desktop van Microsoft zit prima in elkaar, en verdomd weinig problemen mee gehad altijd (ooit gewerkt as systeembeheerder; zodoende hoefde ik niet in m'n zeer lawaaiige serverhok te zitten om de servers te besturen... )

Krijg je een foutmelding bij het verbinding maken?Zo ja, welke?

[quote:3761ab922d="tricksel"]Waarom VNC gebruiken als er al Remote Desktop software in XP is ingebakken...??? de Remote desktop van Microsoft zit prima in elkaar, en verdomd weinig problemen mee gehad altijd (ooit gewerkt as systeembeheerder; zodoende hoefde ik niet in m'n zeer lawaaiige serverhok te zitten om de servers te besturen... )

Krijg je een foutmelding bij het verbinding maken?Zo ja, welke?[/quote:3761ab922d]
Ik heb het ooit werkend gekregen, maar ik kom nu niet meer op mijn XP HOME edition bak.
Ik gebruik Remote Desktop Connection en als ik het IP adres van mijn xp home opgeef (10.0.1.3, maar ook het echte ip-adres geprobeerd en de naamgeving) … dan geeft RDC de volgende melding: The Client could not connect to the remote compiter.
Either remote connections are not enabled, the maximum of connections was exceeded, or a network error occured. Try connecting again later of contact your administrator.
Nou de remote connections zijn enabled
het maximum connecties is niet overschreden
het lijkt me ook geen network error. Volgens mij staat alles in XP goed … moet het toch gewoon zo te draaien zijn … wat doe ik fout?

Dat kan kloppen. XP Home heeft meen ik geen Remote Desktop toegang; daar moet je geloof ik min. XP Professional voor hebben...

[quote:fe1616563a="tricksel"]Dat kan kloppen. XP Home heeft meen ik geen Remote Desktop toegang; daar moet je geloof ik min. XP Professional voor hebben...[/quote:fe1616563a] Dan baal ik .. ;-) Bedankt voor de snelle reactie ...

nou ik ben helemaal blij want het is gelukt! ik heb gewoon het ip-adres ingetypt in RDC en dat werkt goed. ik kan nu gewoon op die xp-bak en dus bij mijn speciale bedrijfsoftware. Nu nog alleen thuis proberen of ik ook inderdaad mbv vpn in het beveiligde bedrijfsnetwerk kan komen en dan ben ik echt in business.

ga nu meteen powerbook voor op mijn werk aanschaffen

yes!