mac equivalent regedit?!?

Ik heb (zoals elders ook al wel te lezen valt) een canon pixma ip 4000 Nu kan je met CD-labelprint CD's bedrukken. Maar de inner-circle size is te groot om de cd tot de binnenste rand mooi te bedrukken.

Nu heeft windhoos daarvoor een register en als je die weet aan te passen kan je wel helmaal tot op de rand van je cd printen (dus je kraakt de softwarematige begrenzing om je inner-circle aan te passen) Maar het is heel vervelend om iedere keer je printer weer op je pc aan te moeten sluiten als je eigenlijk bijna alleen nog maar je mac gebruikt.

Kortom, heeft OSX ook een register of iets dergelijks waarin ik dit toch zou kunnen aanpassen?

Alvast bedankt,
Peter

Nee, de Mac heeft geen registry zoals Windows. Alle instellingen voor een programma worden 9 van de 10 keer opgeslagen in z.g. preference files, die eindigen op .plist. Deze kun je allemaal bij elkaar vinden in [b:cdfcd27453]//Library/Preferences[/b:cdfcd27453] of [b:cdfcd27453]//Users/JouwNaam/Library/Preferences[/b:cdfcd27453].

De betreffende Preference file zal een naam hebben die het programma en/of de maker ervan bevat.

Thanx, altijd handig om te weten...

trouwens, ik heb zitten slapen… in windhoos is de inner-circle van de cd standaard niet kleiner te krijgen dan 33mm (moet voor de meeste printable cd’s ongeveer 22mm zijn.) Maar ik kom er net achter dat het programma voor de mac een minimale innercircle kent van 17 mm, en dat is dus wel voldoende om tot de rand te kunnen printen. :sealed: