Mac fonts naar windows?!

Ik moet een aantal fonts omzetten voor het gebruik op een windows. Heb dit vroeger wel eens gedaan, maar sinds osx niet meer, is er dan ook een programma voor osx waarmee dit zou kunnen?!?

thnx,

vanWoods

Heb al diverse pakketjes geprobeerd (zoek eens bij www.versiontracker.com en zoek op 'font windows convert'), maar geen van allen met echt goed resultaat. Vaak kunnen de fonts goed omgezet worden, maar is de naam om de een of andere reden toch verschillend, waardoor er bij het openen van bv. een Flashmovie op de PC toch gevraagd om welk font het gaat, iets wat je ne net NIET wilt.

Met ‘Crossfont’ http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10888 gaat het wel goed, is mijn ervaring. De fonts kopieren naar je windhoos bak en daar omzetten. Succes ermee.

[mod:76a49a7318="Syndic"]Ik verplaats 'm ff naar software, meer kans op antwoord daar :wink: [/mod:76a49a7318]

ok dankjewel!

:slight_smile:

ttconverter of tt converter of een andere woordcombinatie. Zo heet het, maar hoe je het precies spelt, weet ik niet. Waar je het kan downloaden weet ik ook niet, maar via google moet je een end komen.

Addertje onder het gras.
Het is een trial versie, je kan hem ook maar 1x gebruiken voor een dag.
Zodra je het programma geopend hebt, moet je hem ook niet meer afsluiten. Dus in 1x al je fonts omzetten lijkt me een slim plan. Na het programma gesloten te hebben, is deze ook niet meer te gebruiken.

Dit hoorde ik allemaal van een vriend dat het zo moet lukken. Zelf geen ervaring met dit programma, want ik heb het persoonlijk nergens voor nodig.

Greetz

Nookie

is het al gelukt ?

ik zit namelijk met het zelfde probleem
ik maak 3d animaties
en bij mijn paket zat een netwerk render om met 10 pc/apples het render werk uit te rekenen
nu heb ik er een pc tussen staan en die heeft bv een andere arial black dan mijn apple
wat als gevolg heeft dat er van 10 sec film een aantal frames een ander letter type hebben

ik zou dus graag al mijn pc fonts willen vervangen door de gene die op de apple staan

en zoek dus ook een goed werkend programmatje
al vast bedankt

je kan eventueel onder classic met het programma Fontographer fonts omzetten, een luxe programma als fontlab werkt onder osx en zet elk font om naar wat je maar wilt. als je opentype fonts hebt, is er helemaal niets nodig, gewoon naar windows kopieren. ttconverter is goed, maar beperkt, het werkt alleen goed met truetype fonts.

ik heb font lab geprobeerd maar of ik weet niet hoe het werkt of het werkt niet ik kan alleen maar exporteren naar een bestand type wat wintendo niet kan lezen wat doe ik fout !!

fontlab is een erg krachtig programma, bijvoorbeeld kan je ermee cursieve fonts maken, vet, enzovoort. er staat onder 'file' generate font en generate mac suitcase, daarmee kan je de fonts omzetten, onder generate font zie je ook pc versies staan, heb je de volledige versie van fontlab? het is een beetje uitzoeken, maar met de standaard instellingen kom je al een heel eind.