Mac gebruiken als printserver ???

Hey, ik heb een draadloos netwerk, met in dit netwerk (O-wee) een Windows 98 pc en een IMac... kan ik vanop deze Win PC printen over de HP printer die via USB aan de Mac hangt ??? En zo ja hoe dan ?

Thx,

Jim

heb je Airport? zo ja, dan kun je volgens mij gewoon de printer op het Aiport basisstaion aansluiten en dan kun je printen vanuit je iMac en windoze-bak.

Wanneer je over airport beschikt moet je printer wel rendezvous ondersteunen. Anders heeft het nog weinig zin om je printer op je basisstation aan te sluiten.

Als je de printer direct op je mac aangeloten hebt kun je printerdeling in je systeemvoorkeuren open zetten.

[quote:31fbfcc813="Visualfreak01"]Wanneer je over airport beschikt moet je printer wel rendezvous ondersteunen. Anders heeft het nog weinig zin om je printer op je basisstation aan te sluiten.[/quote:31fbfcc813] Die stelling klopt niet. Ik heb een HP DeskJet 3320 aan een Airport Extreme Base Station hangen. De printer ondersteunt geen Rendez Vous, maar met de juiste instellingen en extra drivers is het toch gelukt om 'm aan de praat te krijgen.

Mocht het niet lukken om vanaf de PC de printer aan de Mac aan te spreken, draai het dan eens om. Hang de printer aan de PC en maak die geschikt voor delen over het netwerk.
De Mac is goed in staat om printers in een Windows omgeving aan te sturen.

Hey,

Alvast bedankt voor de vele (en snelle) reacties !!!
De printer is inderdaad rechtstreeks verbonden met de Mac… in system preference heb ik de printer sharing aangezet, maar wat moet ik nu op die Win 98 pc doen ???

Thx,

Jim

... Als het goed is kun je via 'netwerkomgeving' (My Network Places) je Mac als 'server' benaderen. Als je dat doet, zie je volgens mij het volume dat beschikbaar is plus een apart volume voor de printer. Je kunt dus zo je printer kiezen.

Bovenstaande overigens via Windows 2000, of 98 hetzelfde doet weet ik dus niet…