Mac heeft geen serienummer (meer)?!

Heb zo'n iMac G5 met verdoemd moederbord... serie W84xxx. Een paar weken geleden heeft hij het begeven... was in no-time gerepareerd... maar nu heeft hij blijkbaar geen serienummer meer. Als ik in Systeemprofiel kijk staat er achter serienummer helemaal niks. Is dit normaal?

Ja. Het serienummer zit ergens op het moederbord ingebakken. Als je een nieuw moederbord krijgt, dan zit daar het oorspronkelijke serienummer niet meer op. Vandaar dat je niets te zien krijgt.

Mijn iBook heeft pas geleden een nieuw moederbord gekregen en sindsdien mis ik ook het serienummer. Verder niets om je druk over te maken.

Oef... bedankt.

Een gevolg van het verwisselen van een moederbord kan zijn dat je in iTunes de Mac opnieuw moet authoriseren. Mocht je door je beschikbare aantal heen zijn kun je met een mailtje aan Apple alle authorisaties laten resetten.

[quote:aa8c95f08a="arnoud"]Een gevolg van het verwisselen van een moederbord kan zijn dat je in iTunes de Mac opnieuw moet authoriseren. Mocht je door je beschikbare aantal heen zijn kun je met een mailtje aan Apple alle authorisaties laten resetten.[/quote:aa8c95f08a]

Ja… zit nu al aan mijn maximum… 5 dus. Vroeg me al af hoe dat in de toekomst in zijn werk zou gaan, bedoel… als ik weer een nieuwe koop en alles daar opzet. Maar da’s dus blijkbaar no problemo. 8)

Ik kan geen serienummer ontdekken...waar kan ik dat vinden in systeemprofiel? Word een beetje ongerust van jouw bericht over moederbord met serie W84xxx, hoe kan ik zien of zon zelfde moederbord heb? Kan ik me voorbereiden!

Open Systeemprofiel en click op Hardware. Nu zie je het Hardwareoverzicht. Computernaam, Model, Processortype e.d. Helemaal onderaan dit lijstje staat je serienummer.

Ehhh mooi geen serienummer bij mij!! Bad news of juist niet? Waar staat het type nummer van het moederbord W84xxx ?

[quote:20f8c362a6="BulletTooth1966"]Ehhh mooi geen serienummer bij mij!! Bad news of juist niet? Waar staat het type nummer van het moederbord W84xxx ?[/quote:20f8c362a6]

Da’s vreemd! Heb je je Mac nieuw gekocht? Klinkt alsof je moederbord al een keer vervangen is. Mocht dat het geval zijn is het volgens mij goed nieuws…

ik heb ook een nw moederbord gekregen en dus ook geen serie nummer meer, maar nu is mn bussnelheid 167 mhz, is dit normaal? een extrageheugen krijg ik niet geinstalleerd standaard is geloof ik 133,

Computernaam: iMac
Computermodel: PowerMac6,3
Processortype: PowerPC G4 (3.3)
Aantal processors: 1
Processorsnelheid: 1 GHz
L2-cache (per processor): 256 KB
Geheugen: 256 MB
Bussnelheid: 167 MHz
Opstart-ROM-versie: 4.7.8f1
Serienummer:
Bestelnummer:
wie weet me te helpen?

Was een demo model, heeft op een beurs staan draaien, dus zou idd kunnen. Blijft natuurlijk altijd een gok. Maar vind moederborden die het begeven slecht nieuws, vandaar mijn reaktie.

Heb dus hetzelde Bosrijk... Maar is het erg als je geen serienummer hebt dan???

Even een plaatje ter verduidelijking. Zo ziet het er nu dus uit. Moederbord is vervangen en dan heb je blijkbaar geen serienummer in Systeemprofiel meer.

[img:f9fa8b77fb]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=8644[/img:f9fa8b77fb]

[quote:51b61df33c="BulletTooth1966"]Heb dus hetzelde Bosrijk... Maar is het erg als je geen serienummer hebt dan???[/quote:51b61df33c]

Je hebt wel een serienummer… je ziet het alleen niet in Systeemprofiel. Als je je Mac openschroeft zou je het moeten kunnen terugvinden… ergens op je moederbord.

Heb excact hetzelfde plaatje Zakske! We hebben dezelde uitvoering.

[quote:d4b2912728="BulletTooth1966"]Heb excact hetzelfde plaatje Zakske! We hebben dezelde uitvoering.[/quote:d4b2912728]

En die van mij snort na reparatie weer als een tevreden aardvarken, dus denk ik dat je je nergens zorgen over hoeft te moet maken.

[quote:6ca55a60b8="bosrijk"]ik heb ook een nw moederbord gekregen en dus ook geen serie nummer meer, maar nu is mn bussnelheid 167 mhz, is dit normaal? een extrageheugen krijg ik niet geinstalleerd standaard is geloof ik 133,

Computernaam: iMac
Computermodel: PowerMac6,3
Processortype: PowerPC G4 (3.3)
Aantal processors: 1
Processorsnelheid: 1 GHz
L2-cache (per processor): 256 KB
Geheugen: 256 MB
Bussnelheid: 167 MHz
Opstart-ROM-versie: 4.7.8f1
Serienummer:
Bestelnummer:
wie weet me te helpen?[/quote:6ca55a60b8]Ik heb er ook zo een bosrijk, helemaal normale getallen. Er zit standaard 256 MB op het moederbord en er is onder de bodemplaat nog ruimte voor een extra geheugenmodule. Die bussnelheid hoort ook zo. Waarom je serienummer ontbreekt weet ik niet, maar erg is het dus niet. Staat die niet in de bodemplaat van je iMac gegraveerd?

TIP: Je mac zal er van opknappen als je er een 512 MB SO-DIMM bijprikt. Bij mij werd het allemaal merkbaar vlotter.

Mocht je willen weten welk serienummer je Mac heeft als het niet in het systeemprofiel staat, kun je natuurlijk altijd onder op de voet kijken, daar zit ook een sticker met het serienummer.

In een 1GHz iMac G4 moet PC2100 / DDR266 geheugen, en ja, het scheelt een stuk of je 256 of 768MB geheugen in een Mac hebt zitten qua snelheid.