Mac in slaapstand > USB2 external HD unmount > alles vast !

De titel spreekt voor zich.

Na een uiteindelijk fatale crash van een FW external HD een nieuwe 250GB Lacie USB2 external gekocht. PCI kaartje erbij en hop…

En nu gebeurt telkens wat in de titel beschreven is .

Iemand soorgelijke ervaring en oplossing ?

THX

[b:fae86c7cb9]Het overkomt mij elke dag, wat ik doe is de stroomtoevoer tot de externe HD onderbreken, mijne Mac wakker maken en dan terug de HD op het net terug aansluiten, niet wat je van een mac mag verwachten. Ik heb ook bijna het zelfde probleem soms met de Firewire HD 40 GB van lacie met soms een extraatje dat mijn Mac dan weigert van op te starten. Werk met Panther :( [/b:fae86c7cb9]

[quote:8ebb8b8843="tridee"]De titel spreekt voor zich. Na een uiteindelijk fatale crash van een FW external HD een nieuwe 250GB Lacie USB2 external gekocht. PCI kaartje erbij en hop... En nu gebeurt telkens wat in de titel beschreven is . Iemand soorgelijke ervaring en oplossing ?

THX[/quote:8ebb8b8843]

Hamvraag is: welk PCI kaartje heb je er in gegooid? Er zijn nogal wat PCI kaarten die er niet tegen kunnen dat ze zonder stroom komen te zitten in de slaapstand. En wat gebeurt er als je 'm in de gewone USB stopt, afgezien van de snelheid? En heeft de LaCie dan geen FireWire poort er op zitten?

Allemaal vragen…

Het PCI kaartje is van orange micro

Alleen USB2 geen Firewire in mijn geval.

En gewoon USB is VEEL te traag !

Trouwens, ik kocht die LaCie omdat ik het wel gehad heb met Maxtor schijven. Wat blijkt nu, de LaCie heeft gewoon een Maxtor HD onder dak :oops:

LaCie is zo'n merk dat, waarschijnlijk net als veel andere merken, onderdelen van verschillende fabrikanten bij mekaar stopt. Ben bij LaCie al Yamaha, Lite-On en Maxtor tegengekomen. OT: in m'n iBook zit een Fujitsu harde schijf...

[quote:9f5a8ceed9="tridee"]Het PCI kaartje is van orange micro

Alleen USB2 geen Firewire in mijn geval.

En gewoon USB is VEEL te traag !

Trouwens, ik kocht die LaCie omdat ik het wel gehad heb met Maxtor schijven. Wat blijkt nu, de LaCie heeft gewoon een Maxtor HD onder dak :oops:[/quote:9f5a8ceed9]

LaCie heeft heel lang Seagate er in gehad, maar is nu kennelijk om naar een andere leverancier. Het is overigens niet zo dat LaCie ook maar wat doet.

USB 1 is natuurlijk wel langzaam, maar als dat het wel gewooon doet zou het toch aan je kaartje moeten liggen. Aleen maar als test dus. Als bij OrangeMicro gekeken of er “deep sleep isuues” zijn? En welk tiep is het?