mac intel + mysql

:( Hallo,

Heb mijn imac dualcore nu ongeveer 2 weken maar ik slaag er maar niet in om mysql op een fatsoenlijke wijze te installeren. PHP, phpmyadmin bliven maar klagen dat er geen mysql-socket bestaat of dat ze geen connectie met de mysql-server kunnen maken.

Op mijn mac-mini werkte de installatie vlekkeloos.

Met Mysql-administrator kan ik de server wel benaderen als gebruiker en als root.

Wie heeft al enige ervaring met Mysql in combinatie met het nieuwe mac-intel platform? HELP!! :x

Welke versies van alles heb je draaien?

En welke installer heb je gebruikt?

Ik heb Mysql manueel gedownload via mysql. daar stond een versie voor mac intel...

Kijk in een terminal waar je mysql.sock zich bevindt en zet dat in je php.ini?[code:1:3ea226bca7]sudo locate mysql.sock Password: /private/tmp/mysql.sock[/code:1:3ea226bca7][code:1:3ea226bca7]sudo nano -w /private/etc/php.ini[/code:1:3ea226bca7] Zoek dan in php.ini naar de volgende regel [code:1:3ea226bca7]; Default socket name for local MySQL connects. If empty, uses the built-in ; MySQL defaults. mysql.default_socket =[/code:1:3ea226bca7]en vul daar de lokatie van mysql.sock in, even apache opnieuw starten en php zou moeten werken. [code:1:3ea226bca7]sudo apachectl graceful /usr/sbin/apachectl graceful: httpd gracefully restarted[/code:1:3ea226bca7]

even curieus maulinux :

werkt het via bovenvermeldde methode?

tnx
davedive

Prima hoor. Sorry dat ik je liet wachten, maar ik ben een gelukkige (intel)maccer :lol: :D