Mac klant voor PC Thuishulp

Leuk om voor het PC thuishulp vrijwilligersproject waar ik me voor inzet, ook eens een "Mac klant" van dienst te kunnen zijn.

Strikt genomen zou die niet eens in aanmerking komen voor hulp vanuit dit project, omdat niet voor niets voor de alternatieve benaming Mac in plaats van PC is gekozen.

Deze groene iMac “draaide” nog onder Mac OS 9. Gek genoeg moest ik dus nu weer wennen aan het systeem wat nog niet zo lang geleden vertrouwd voor me was. Nou ja, moeten. Het was eerder een beetje nostalgisch voor me.

Gelukkig was het probleem redelijk eenvoudig te verhelpen en kon ik (met plezier) ook nog wat extra dingen doen. De klant was bijna verrukt over het resultaat en riep zijn vrouw erbij met de woorden, ‘kom eens kijken wat deze tovenaar bereikt heeft!’ :lol: Ze moesten eens weten hoe ik heb zitten klooien en zo nu en dan nog steeds. Maar goed, voor het project voldoet het.

Als vrijwilliger moet je het vooral van dat soort complimentjes hebben en dit was er zeker een die telt! Dat tovenaar paste wel bij de speciale interesse voor Afrika, van het echtpaar.

De “tovenaar” moest een paar uur later nog weer terugkeren om een vergeten formulier op te halen, maar dat terzijde.

Het blijft altijd leuk om mensen te helpen die het waarderen.....