Mac loopt vast tijdens installatie. Kan niks meer

Ik heb mijn G4 700 mhz verkocht en zou deze voorzien van een schone installatie. Bij de eerste cd ging het goed. Na het plaatsen van de tweede cd doet de mac niks meer. Wanneer ik de computer opnieuw opstart vraag ie alleen maar naar die tweede cd. En vervolgens gebeurt er weer niks.

Weet iemand wat ik kan doen om toch weer OSX erop te krijgen. Het gaat om OSX 10.3

Is het wel de goede CD, is de CD beschadigd, is het de bijgeleverde CD origineel bij de computer, of is het een retail versie van Panther?

Misschien eerst OSX kaal installeren en daarna vanuit OSX de iLife apps individueel erop zetten

Het is wel de goede cd. Want als ik er geen of een andere cd in doe krijg ik een venster dat ik cd nr 2 erin moet doen. Als die cd erin doe is dat venster weg maar verder gebeurt er niks. Het is een kopie. Die heb ik bij de computer gekregen toen ik deze 2 jaar terug tweedehands kocht.

Hoe moet ik OSX kaal installeren. Hoe kom ik nu weer uit die installatie.

Ik heb hier ook nog een originele cd liggen van OSX 10.4. Die hoort bij de computer die ik nu gebruik. Maar hier kan ik nu ook niks mee… Nu ik vast zit in die installatie.

Je kan uit de lus komen door de powerknop 5 seconden in te drukken, opnieuw op te starten en de muisknop in te druken. Dan komt de cd eruit en gaat ie waarschijnlijk flink crashen. Maakt niet uit, de installatie was toch mislukt. Maar nu is de cd-lade open (G4 700 mhz, heeft die een laatje?) en kan je in ieder geval die Tiger (10.4) cd erin stoppen. Laatje dicht en kijken of je kan opstarten met c ingedrukt. Zo niet, weer met de powerknop de boel uitzetten door 'm 5 seconden in te drukken, even de boel tot rust laten komen en dan opstarten met c ingedrukt. De vraag is, of de oude computer de Tiger cd zal slikken. Is je nieuwe computer een Intel Mac? Zo ja, vergeet dat dan maar. Wat je dan beter doet is opnieuw beginnen met 10.3 en eerst de schijf volledig formatteren, omdat het systeem op de harde schijf nu goed verprutst is.

Jij bent werkelijk een topper...

Het cd laadje ging nog wel open en dicht dus opstarten met de cd van tiger had ik wel geprobeerd. Maar met de c indrukken nog niet… en dat was het!!!

Het installatie programma begon opnieuw en ik ben nu de schijf aan het formatteren.

Ik laat nog ff weten wanneer het helemaal gelukt is!!

Heb al een aantal jaren een mac’je maar nooit probelemen gehad :smiley:
En ja… dan weet je dat soort handigheidjes niet…
Van windows weet ik dat veel meer… Omdat die rotdingen altijd problemen hebben

Heel erg bedankt!! Nu hopen dat ie niet weer blijft hangen :oops:

Ik had vroeger Mac OS 9.0.4. Dan leer je dat soort dingen ook heel snel. :wink:

Toen ik net aan de installatie toe was kwam ik er achter dat de cd van OSX tiger een upgrater is. Daar kan ik nu dus niks mee.

Dus toch maar weer geprobeerd met panther en nu bijft de computer weer op het zelfde punt hangen…
Dus de cd zal wel beschadigd zijn ofzo…

Ik zal eens om mij heen horen of ik erges een cd kan lenen zodat het alsnog goed mag komen…

De cd is een kopie, zei je? Kan zomaar een fout inzitten.

ja dat denk..

Ben nu op zoek naar een cd’tje die ik ff ergens kan lenen…

en heb ook ff gebeld naar die gene waar ik de computer waar ik nu mee werk weg heb… daar zou een cd bij zitten met osx… dat zit er ook maar het is een upgrate cd… als deze nou een keer een probleem krijgt en ik moet deze formatteren kan ik daar ook niks mee… dus vraag alsnog om een cd waar OSX gewoon op staat… dan kan ik die ook gebruiken voor mijn oude computer

Hoe kan het eigenlijk dat de cd bij je nieuwe computer een upgrade is? Is dat een tweedehands Mac? Tip aan iedereen: eis [b:ebbb9c9692]altijd[/b:ebbb9c9692] een originele, werkende OS X cd bij de aankoop van een tweedehands Mac!

Ik heb hem gekocht bij een bedrijf dat macintosh computers verhuurt. Deze is nu een jaar oud en gaat er dan uit. Hij heeft de cd erbij gezocht die er bij hoorde.. tenminste dat was de afspraak. Op de cd zelf staat niet dat het een upgrate is. Daar kwam ik achter nadat ik de schijf had geformateerd en OSX wilde installeren. De computer gaf toen aan dat er geen besturingssysteem op stond en er tenmiste 10.3 op moest staan om de upgraten naar 10.4

Maar ik ben er achter aan en eis dat ze alsnog me de originele cd sturen.

Eind van deze week wordt de oude computer opgehaald dus het moet dan echt klaar zijn

Check je PB.