.Mac mail automatisch verwijderen na import in Mail2

Ik ben vandaag een nieuwe happy gebruiker van .Mac Ik heb een vraagje over de mail op .Mac Heb een .Mac account aangemaakt in Mail2 zodat ik thuis de mailtjes kan lezen die op de server van .Mac staan. Is het mogelijk om de mailtjes naar Mail2 te downloaden waarna deze automatscih worden verwijdert van .Mac? Dit om dubbele mailtjes te voorkomen?

Hoi,

Je hebt zo wie zo geen dubbele mail wanneer je .Mac en Mail(2) gebruikt.
De mail die in je inbox staat staat tevens op de server.
Haal je ze uit je inbox in Mail(2) en plaats je ze lokaal dan verdwijnen ze ook uit je .Mac mail.
Daarnaast kun je instellen of binnengekomen en verzonden mail moet worden bewaard op de server. Dat stel je in in .Mac mail.

groet
Douwe-Jan

Onder Voorkeuren > Accounts > je .Mac account kun je bij geavanceerd kiezen wat er met de berichten op de server moeten gebeuren.

[quote:5cc68cfc93="Dbakker"] Daarnaast kun je instellen of binnengekomen en verzonden mail moet worden bewaard op de server. Dat stel je in in .Mac mail.

groet
Douwe-Jan[/quote:5cc68cfc93]

Waar dan???
ik heb het nergens kunnen vinden zover ik weet. Alles wat je in mail2 heb heb je ook online.
Maar er staat nergens dat als je je mail ophaalt dat ze niet meer op .mac staan.
En als je een slimme postbus gebruikt dan haal je hem lokaal en dan staat hij niet op de .mac.
Volgens mij is dit de enigste manier. Maar als jij zegt dat het kan, wil ik wel weten waar ik dit kan instellen.

tnx

[quote:caf761cb7b="Ultra"]Onder Voorkeuren > Accounts > je .Mac account kun je bij geavanceerd kiezen wat er met de berichten op de server moeten gebeuren.[/quote:caf761cb7b]

bij een pop account wel maar bij de .mac account niet

Ik heb naar aanleiding van jullie tips wat vinkjes uitgeschakeld. Het is gelukt. Bedankt :lol:

Ik hrb de vinkjes bij Postbusinstellingen uitgeschakeld