.mac mail kwijt

Besten,

Met de aanschaf van mijn Powerbook G4 kreeg ik van mac blijkbaar een tijdelijke gratis email adres.
op het domein @mac.com Na enige tijd uitproberen is dit thans voorbij en is er geen @mac adres meer. Alsook Ical en andere dingen die niet meer werken.
Is er een (goedkope) manier om toch enkel Email over te houden? Daar ik al aan verscheidene mensen dit mail adres heb doorgegeven. een .mac account zelf kost 100€ dat is nu toch wel een beetje veel. suggesties meer dan welkom. Kan je bvb enkel betalen voor de mail functie ipv idisk etc…

neen, dat lukt niet, je moet volledig .mac nemen om over het emailadres te kunnen beschikken. Je kan overigens wel nog steeds die account gebruiken voor ichat, die blijft WEL actief.

Iedere betalende .mac abonnee kan tot 10 extra adressen (volwaardige pop-boxen) koppelen aan zijn of haar account voor 9,99 euro per adres...

Zoek iemand in je vriendenkring met een volledig .mac account (en niet van plan is dit op te zeggen) en vraag of hij/zij jou .mac adres wil koppelen.

Ik kan het je niet aanboeden want ik overweeg de boel op te zeggen over 60 dagen (of Apple moet nog met een paar mooie toeters en bellen over de brug komen - momenteel is het maar zeer magertjes).

het zijn een hoop centjes maar je krijgt er ook wel wat voor terug, alleen al de Back-up mogelijkheid op de iDisk, je stelt je BackUp programma zo in dat het elke dag je Adresboek, je iCal agenda, iTunes ( je iDisk loopt dan wel snel vol) en wat al niet verder ( mappen op je Desktop ) automatisch backupped. Dus elke maand 8 euro kwijt, of voor altijd belangrijke info kwijt???

@Appelmoes,

Wat voor een programmatje gebruik je daar dan voor? Eigen mappen kan volgens mij niet met Isync.

Sander.

Bij .Mac zit Apple's Backup programma. Daar komt [url=http://www.thinksecret.com/news/0508dotmac.html]volgens ThinkSecret[/url] deze maand een uitgebreide nieuwe versie van uit.

Voor het backupen van wat meer dan kalenders, adressen en bookmarks plus wat documenten is de iDisk natuurlijk niet geschikt. Op de kleinste iPod shuffle past al twee keer zoveel muziek als op de iDisk!

je kunt tot 1Gig ruimte bijkopen, houdt nog niet over, maar ik denk ook dat je je muziek beter op een andere manier kunt Backuppen.

Mijn iDisk-ruimte die ik gebruik met Backup wil ik leeghalen. Volgens Apple Help kan dat door 'edit'/'clear idisk backup folder'. Dit heb ik een aantal keer gedaan, maar nog steeds niet leeg. Na een backup met een paar documenten krijg ik zelf de melding: iDisk vol! Buy new storage... dus niet.

Hoe kun je iDisk Backup te resetten?

Heb je een kopie van jouw iDisk op je computer gemaakt? Stop de synchronisatie met je lokale iDisk-kopie en wis je iDisk.

Ik heb nog nooit een lokale kopie van mijn iDisk gemaakt, iDisk-synchronisatie staat dus uit.