.mac/mail + spam?

Beste iedereen,

Ik heb net een .mac e-mail adres aangemaakt. Nou had ik eerst een ander e-mail adres dat ik gebruikte icm Entourage, maar nou was mijn vraag: hebben de mensen hier met een .mac e-mail adres die Mail gebruiken last van spam? Wordt spam automatisch gefilterd bij .mac / Mail zoals bij Gmail? ( waar dit erg goed gebeurt)

Alvast bedankt!

Ik gebruik geen .Mac, maar wel Apple Mail. En 'k vind dat Mail een erg goede en flexibele anti-spam-functie heeft.

Zelf heb 'k vrijwel geen last meer van spam doordat 'k daarbovenop nog eens SpamAssassin heb draaien op m’n server, die 'k ook nog eens handmatig onderhou.

De laatste tijd gebruik ik steeds meer, op mijn werk waar ik niet bij mijn Mail kan op de Mac, de webmailfunctie van .Mac Ook post van andere mailadressen stuur ik automatisch door naar mijn dotmacadres.

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds meer spam krijg en heb een vermoeden dat het door het gebruik van die webmail-functie komt. In de tijd ik gewoon mijn dotmac-mail ontving in Mail op de Mac had ik daar nooit last van.

Een nieuwe optie na de .Mac update is een werkende Junk Mail funtie. Bij de instellingen kun je het activeren.