Mac Mini 2011 Loopt traag na screensaver

Ik heb nu de laatste tijd het probleem dat steeds wanneer mijn screensaver aangaat dat daarna mijn mac mini super traag werkt en na 5 min is het dan weer ok. tis wel super irritant.
Mac mini draait op ML.

Heb je dat met elke screensaver (dus Apple of third party) of alleen een bepaalde?

Heb ik nog niet geprobeerd maar het is een apple screensaver.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic heeft waarschijnlijk niets met de hardware (Mac mini) te maken, maar meer met de screensaver die meegeleverd is bij OS X. Daarom verplaatst.[/mod]

Excuses voor het niet weten waar ik het moest plaatsen.
Leuk dat jij ook al weet dat het niet aan de hardware ligt maar aan de software, weet je dan ook wat het probleem is?

Het probleem lijkt mij vrij uniek. Een screensaver die een computer vertraagd hoor je niet vaak. De meeste screensavers zijn namelijk vrij 'lichte' programma's (d.w.z: ze gebruiken geen of heel weinig systeem resources) en laten dus een lichte 'footprint' achter als ze gestopt zijn. (Dit in tegenstelling tot b.v. Photoshop dat erg veel RAM vreet en je swap files doet 'exploderen'). Als het alleen bij een bepaalde is dan zit daar mogelijk een bug in die de boel vertraagd. Heb je het echter bij alle dan kan het een gezamenlijk probleem zijn op systeem niveau. Maar zoals gezegd: het probleem is vrij uniek, dus ook de kans dat iemand anders er last van had en een oplossing had gevonden.