Mac mini als server in windows netwerk

Hey, ik ben van plan om met een paar medestudenten lan party's op te richten, nu hadden we gedacht aan een mac mini als server de bedoeling is om deze tijdens de lan in ftp-netwerk te plaatsen met alle andere pc's en dan voor de rest gebruiken als web- (php en mysql) en mailserver en misschien verhuren van serverruimte tijdens de lan zouden er films via een beamer worden afgespeeld, muziek afspelen, irc hosten, misschie podcasts maken We zouden dan ook externe harde schijven aan de mac mini hangen en deze dan delen

Is de mac mini voor deze zaken geschikt of moeten we uitkijken naar een andere oplossing?
Ik had gedacht dat de mac mini een goede keuze zou zijn omdat het klein en stil is en wrs ook een lager stroomverbruik heeft, ook apache en mysql zijn makkelijker te installeren
ook makkelijker scripts maken en laten uitvoeren dmv automator en natuurlijk een stabiel OS

zou het vb mogelijk zijn als we een map delen, iedereen kan daar een mp3 ingooien, itunes haalt deze dan op, importeert ze, verwijderd ze uit de map en plaatst ze in partyshuffle, als ze afgespeeld zijn worden ze dan weer verwijderd?

ik heb al een goede site gevonden met projecten link
zijn er nog zo’n leuke functies die we op de lan kunnen gebruiken?
En welk programma kunnen we het best gebruiken om makkelijk door de gedeeld schijven te browseren? Direct connect of gewoon via de finder?

Alvast bedankt!

Misschien is een tweedehands G4 beter, bijvoorbeeld een met een dual processor, daar kan je ook interne schijven in plaatsen, dat is een stuk sneller.

Al die services tegelijk draaien vraagt, afhankelijk van het aantal simultane gebruikers, behoorlijk wat resources.

De Mini zal op zich die dingen wel draaien, maar die extra schijf gaat geen overbodige luxe zijn. Ook een gig aan geheugen en dan zou het kunnen lukken. Het aantal gebruikers weten is wel belangrijk nu.

op ons eerste lan zullen er ong. 30 mensen zijn, al bij al 40pc's ofzo

Gigabit ethernet zou toch ook aan te raden zijn. Dus beter een powermac gebruiken die dit heeft.

Als je 'm ook als gameserver wil gaan gebruiken zou ik toch liever een PC kopen en daar Linux op gooien. Wat is de meerwaarde van een Mac hier? Helemaal niks, als je het mij vraagt. Voor het geld van een mini kan je een veel snellere x86-bak kopen.