Mac mini colocation

Slimme jongens: http://www.macminicolo.net/

[quote:37158c914f="evkruining"]Slimme jongens: http://www.macminicolo.net/[/quote:37158c914f]

Ik weet niet of Apple hier zo blij mee is, anyway, tis wel leuk eigenlijk… :slight_smile:

Lijkt wel zo'n karretje met hapklare vliegtuigvoedselbakjes :lol:

(Is dit wel goed nederlands?)

Bij mij doet die link helemaal niets?! Heeft Apple ze al van het net gegooid?

[quote:2a14972524="J-Styler"]Ik weet niet of Apple hier zo blij mee is, anyway, tis wel leuk eigenlijk... :)[/quote:2a14972524]

Waarom niet?

In het ergste geval verkopen ze een paar honderd MiniMacs en een concurrent voor de Xserve lijkt het me niet.

Jan

Hier zul je nog veel meer varianten op krijgen. De mini wordt gewoon een hele grote hit. De iPod onder de Macs.

GENIAAAAL

Wil er wel een in mij boot als iTunes jukebox :P

Wel een leuk idee, maar zeker geen concurrent van Xserve. Wat zijn nu eigenlijk de specs van zo'n unit? Ik veronderstel toch geen staandaard 256MB ram :D :roll:

Is ook absoluut geen concurrentie. En peperduur voor wat het maar is.

En kan iemand 1 reden waarom je dit zou doen?

Prachtig... wat zoal uit de innovatie en creativiteit van Apple links en rechts ontstaat. Je vraagt je af waar dat ooit ophoudt 8)

Je eigen miniwebsite hosten op een minimac in een datacenter. Ab-so-luut ontzettend te-gek.

Zo creatief zijn en het dan ook nog waar kunnen maken. Brilliant.

8)

hahah wel lollig. ik vind de foto's van het datacenter alleen iets te gelikt. zou het allemaal een grap zijn?

[quote:5129a13dd8="colpolyp"]hahah wel lollig. ik vind de foto's van het datacenter alleen iets te gelikt. zou het allemaal een grap zijn?[/quote:5129a13dd8] Waarschijnlijk geen grap, maar ze zochten natuurlijk een foto van een gebouw wat helemaal past bij deze configuratie van Mac's. :evil:

Ja maar dollars en dollar koers maakt dit wel cheap? dit is ideaal voor mijn aankomende website sinds ze wel eens moeilijk doen over CPU usage...

Ik vind het erg veel weg hebben van gebakken lucht verkopen. Wil je een mac mini, zet hem dan gewoon thuis neer. Dan heb je er veel meer aan. Als je een website wil, ga dan naar een web hosting bedrijf. Dat is heel erg veel goedkoper lijkt mij. Bedenk wel dat je het volledige bedrag voor de mini moet betalen, en dan per maand een bedrag om hem daar in de kast te mogen zetten. Dan komen er nog de gebruikelijke kosten voor domeinnaam-registratie, etc. bij, en wie weet wat er allemaal nog meer bij komt kijken om je mac mini aan de andere kant van de wereld een beetje te kunnen laten doen wat jij wil.

Als grap is dat plaatje van dat xserve rack naast die kast met minis wel leuk, maar om dat nou werkelijk te gaan uitvoeren vind ik wel erg ver gezocht…
:?

Hmmm als je een site Bijv PHP based web-game maakt gebruik je teveel CPU en kan het niet met shared hosting (word je eraf gekicked) en dedicated is op zijn goedkoopst (met kwaliteit, 49 euros) Thuis heb je echt niet zo'n stabiele verbinding, laat staan een 99.99 % uptime garantie. Maar ja een Xserve is wel heel wat kracht dat je niet nodig hebt. Eigenlijk alle 1U kasten zijn te duur. Zo'n minimac is super ervoor. Kijk als je geen zware eisen voor het netwerk hebt dan is thuis wel prima natuurlijk. Maar ik heb lichte interesse. Maar hou niet zo'n van zo ver weg. En ik heb een nieuwe fileserver nodig met OSX want een andere linux bak wil ik niet meer.

Ok, dan begrijp ik het. Ik denk dat er ook wel een plekje bij een provider in de regio te vinden moet zijn voor je mac mini, toch?

Eeeh voor een 1U server kan je wel colocation krijgen, in de buurt nou niet echt voordelig... En 1U is 1.75 inch je mac mini is 2 inch. Da past niet zomaar. Tenzij je zelf een heel rack huurt. Maar dan kan je beter een Xserve doen kwa geld

[quote:07d84a12ae="LuniX"]Eeeh voor een 1U server kan je wel colocation krijgen, in de buurt nou niet echt voordelig... En 1U is 1.75 inch je mac mini is 2 inch. Da past niet zomaar. Tenzij je zelf een heel rack huurt. Maar dan kan je beter een Xserve doen kwa geld[/quote:07d84a12ae] Aan die hoogte is er een mouw aan te passen. De mac mini slopen, de optical drive ergens anders zetten en in een 1U server rack steken :lol: Mja zo'n 1U case kost al kei veel geld :cry: :x