Mac mini core solo met 802.11n

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om mijn Mac mini core solo te verbinden met het internet door gebruik te maken van een 802.11n netwerk, ik zag dat dit niet mogelijk is via de officiële Apple hardware dus zocht ik een andere mogelijkheid, namelijk deze:

• het nieuwe AirPort Extreme-basisstation
  • icm met Belkin Draadloze N1 USB-adapter Click

Geeft dit het bevredigende resultaat of heeft een van jullie een andere oplossing.
Ik heb al op het forum rond gezocht maar ik heb het niet kunnen vinden, indien anders verontschuldig ik me.

Alvast bedankt

volgens mij kan dit niet

[quote:3741f2026a="OscarRoberto"]volgens mij kan dit niet[/quote:3741f2026a] leuk en aardig maar jij ziet zo een-twee-drie ook geen oplossing?

[quote:615b87011f="OscarRoberto"]volgens mij kan dit niet[/quote:615b87011f] Waarom dan niet?

Ik zou niet weten waarom dit niet zou lukken. De extreme doet gewoon dienst als soort van brug... en of je nu kaart gebruikt in je mac of die van belkin... het eindpunt is altijd hetzelfde hoor. het zou juist zelfde zijn dat niet-apple hardware niet op de router kan... tzou toch te belachelijk zijn voor woorden.

[quote:70b948d82a="J.?"]Ik zou niet weten waarom dit niet zou lukken. De extreme doet gewoon dienst als soort van brug... en of je nu kaart gebruikt in je mac of die van belkin... het eindpunt is altijd hetzelfde hoor. het zou juist zelfde zijn dat niet-apple hardware niet op de router kan... tzou toch te belachelijk zijn voor woorden.[/quote:70b948d82a] het gaat erom dat de AirPort Extreme kaart in de mac mini alleen gebruik kan maken van b/g netwerken. Mijn vraag was of ik gebruik kan maken van het 802.11n netwerk wanneer ik er zo'n Belkin Draadloze N1 USB-adapter eraan zou hangen.

¥β

Ik neem aan dat je de mac mini op je tv wilt aansluiten en een HD stream vanaf een andere pc wil streamen en dat daarom g te langzaam is?

Als je een USB adaptor koopt dan zou dat wel moeten werken lijkt me zo.
Maar een gigabit lijntje is nog altijd sneller :stuck_out_tongue:

[quote:f308d7619b="madcat"]Ik neem aan dat je de mac mini op je tv wilt aansluiten en een HD stream vanaf een andere pc wil streamen en dat daarom g te langzaam is?

Maar een gigabit lijntje is nog altijd sneller :P[/quote:f308d7619b]
klopt/klopt

Maar ik zie in mijn woning geen mogelijkheid een wired verbinding naar de tv te leggen dus vandaar onderzocht ik de mogelijkheden :slight_smile: en kwam ik tot deze vraag

[quote:aea82155a9="Stokky"][quote:aea82155a9="madcat"]Ik neem aan dat je de mac mini op je tv wilt aansluiten en een HD stream vanaf een andere pc wil streamen en dat daarom g te langzaam is?

Maar een gigabit lijntje is nog altijd sneller :P[/quote:aea82155a9]
klopt/klopt

Maar ik zie in mijn woning geen mogelijkheid een wired verbinding naar de tv te leggen dus vandaar onderzocht ik de mogelijkheden :slight_smile: en kwam ik tot deze vraag[/quote:aea82155a9]

Je lijkt me rijp voor een iTV, alles opgelost.

Het N protocol werkt alleen als beide apparaten dit ondersteunen. Is een van beide een G-ding, dan werkt de verbinding gewoon in G-modus. Wifi is backwardscompatibale. Alleen geen topspeed maar max 54mbit dus!

[quote:164ae1e105="Martiniman"]Het N protocol werkt alleen als beide apparaten dit ondersteunen. Is een van beide een G-ding, dan werkt de verbinding gewoon in G-modus. Wifi is backwardscompatibale. Alleen geen topspeed maar max 54mbit dus![/quote:164ae1e105] maar ik heb 2 producten gekozen die beide het N protocol ondersteunen ik wilde alleen weten of ze rendez-vousen

Ik zou zeggen, stuur een mail naar Belkin support met deze vraag, Daar zijn ze vast bereid je een (bevredigend) antwoord te geven.

[quote:0dae1fca81="Night"]Ik zou zeggen, stuur een mail naar Belkin support met deze vraag, Daar zijn ze vast bereid je een (bevredigend) antwoord te geven.[/quote:0dae1fca81] Goeie :), iig bedankt voor alle reacties dit topic mag wel een slotje