Mac mini Dolby Digital en DTS

Wat voor mij nog steeds onduidelijk is of ik een dvd op de nieuwe mac mini kan afspelen en middels mij versterker kan genieten van dolby digital/dts geluid. Er is wel een optical out maar volgens de specs is dit alleen voor stero geluid.

Want als dat het geval is dan verkoop ik mijn pioneer hdd/dvd recorder en koop ik een mac mini.

Kan iemand mij vertellen wat er op dit gebied mogelijk is.
Ik heb b.v. op de website van apple een opties kabbel gezien voor DTS geluid maar deze is alleen geschikt (volgens de website) voor een G5

Op het amerikaanse gedeelte van de apple site over de MacMini, onder het kopje [url=http://www.apple.com/macmini/accessories.html]accessoires[/url], staat het volgende:

[quote:1ce8efb73e]Audio
Mac mini easily connects to most home stereos with the right cable:

You’ll need an optical mini-plug cable to connect to the audio input of most A/V receivers and home theater audio systems with 5.1 surround sound. With some receivers, you may need a mini-plug to TOSLINK adapter, such as the Belkin PureAV Digital Optical Cable with Mini-TOSLINK adapter. [/quote:1ce8efb73e]

Ah dat is goed nieuws :-) Nu kijken of ik nog wat terug kan krijgen voor me imac en hdd recorder en dan naar de mac store.

Wat ik dan niet begrijp is dat je je HDD recorder verkoopt en een Mac mini wil kopen... Het is nou niet bepaald zo dat een Mac mini hetzelfde kan als een HDD recorder (namelijk, TV beelden opnemen...), dus ik begrijp je logica niet...