mac mini draadloos internetten

Ik ga over een tijdje ergens anders wonen en vroeg me af of het dan niet makkelijker is om over te gaan op draadloos internet op mijn mini, omdat ik daar geen internet op mijn kamer heb. Hoeveel gaat dit kosten en hoe moet dat?

Zo duur als je het zelf wilt maken meid !

Allereerst : Airport extreme in je Mac Mini (als ie er nog niet in zit) 79 €
Tweede: Een draadloos accespoint van pak em beet 40 € tot zo’n 2000 € (voor een profi accespoint)

Er zijn dus VEEL mogelijkheden .

Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de linksys wrt54g als accespoint.(versie 1 tm 4 en [b:3ac28b6193]niet[/b:3ac28b6193] de 5 of hoger!!)
kost zo’n 60 € en is een erg goede koop m.i.

ik ben trouwens een jongen. Hoever rijkt zo'n accespoint van zo'n 40 euro dan?

de reikwijdte van zo'n ding is compleet afhankelijk van de omgeving, De linksys die omschreef heeft een heel redelijk bereik, dat kan ik je vertellen .

wat is redelijk? 20 meter of meer?

Nee, 20 meter lijkt mij wat onredelijk.

Maar nogmaals, het hangt heel erg af van je omgeving. Ga er maar van uit dat beton, al dan niet gewapend, bijzonder slecht is voor de reikwijdte. Hout daarentegen veroorzaakt minder problemen.

is 20 meter veel dan?

Ik wil graag weten hoeveel zo’n ding aflegt. Zo ongeveer.

Er afhankelijk van de omstandigheden formulefan .

Op het schip waar op ik vaar doe ik maximaal 12 meter door het staal.

Als ik tussen twee huizen mijn linksys goed richt op een andere linksys haal ik probleemloos 300 meter of meer als ik het zend vermogen omhoogschroef(kan alleen met gehackte firmware)

Nu mag jij zeggen wat het “standaard” bereik is .

Je kan het niet weten tenzij je het uit probeert ook is natuurlijk de airport in je Mac een onderdeel wat je slecht kan inschatten. Mijn Powerbook is ronduit slecht qua WiFi maar het iBookje dat ik had deed het een keer zo goed als mijn Powerbook.

300 meter is wel veel. Dat haal je gewoon door de lucht of ook door de muur?

[quote:8d63324267="formulefan"]300 meter is wel veel. Dat haal je gewoon door de lucht of ook door de muur?[/quote:8d63324267]Dat is "in zicht" van elkaar, maar dan heb ik de antenne wel gepimpt ;)

Als je een richtantenne gebuikt van zeg 12 dbi dan kun je zelfs wel een kilometer of 5 ver “in line of sight” en aan de ontvanger moet dan ook een richtantenne zitten natuurlijk :wink:

Ik ken een verhaal van een fries dorpje dat geen breedband kreeg (kabel/adsl) en die hebben een straalverbinding tussen een flat in leeuwarden en een kerk in het dorp gelegd en dat was iets van 9 km .

effe googlen en dan kom je er vast wel :wink:

[edit] http://www.wirelessbaard.fiberworld.nl/_sgg/m2m1_1.htm [/edit]

[quote:762a7b0201="formulefan"]Ik wil graag weten hoeveel zo'n ding aflegt. Zo ongeveer.[/quote:762a7b0201] Een kennis van mij woont in een studentenhuis waar één draadloze router het netwerk voorziet voor zowel dat huis als een ander huis van dezelfde eigenaar, twee deuren verderop. Afgezien van het feit dat ze kampt met veel uitval van de verbinding omdat er 16 mensen gebruik maken van een systeem dat maar voor 8 bedoeld is, geeft dit (lijkt mij) aan dat een beetje draadloos accesspoint met gemak een heel huis kan bedienen.