Mac Mini en Geluid ???

In de powermac zitten er ingebouwde speakers in. is dat bij de macmini ook?

Er zit uiteraard een klein speakertje in. Externe speakers kan je aansluiten via de hoofdtelefoon-aanluiting, of een oplossing via USB gebruiken.

het speakertje bij een macmini is eigenlijk geen speaker te noemen, als je muziek op je computer wilt luisteren, zul je zeker externe speakers moeten kopen. Bij geen muziek, is het niet persé nodig. Verder is de macmini een geweldig ding!

Inderdaad, het klinkt behoorlijk blikkerig. Helemaal eens met piekkje.

Afgezien van bedoeld geluid vast het onbedoeld geluid ook erg mee: het is een stil macje.

helemaal mee eens, hett is volgens mij de stiltste computer die ik hier in huis heb gehad of heb gezien :D

Kan ik helemaal bevestigen, stiller als de mini kan niet. Maar de interne speaker stelt niet veel voor, wat me ook wel logisch lijkt.

ik heb zelf ook een Mac Mini en dit is me eerste Mac en ben zeer te spreken over :wink:

heb alleen een vraag over dat speakertje wat er in zit, kun je volume nou nog aanpassen
van het speakertje als je de Mac Mini aanzet?

iemand een idee of dit mogelijk is?

uhm, als je precies uitlegt wat je bedoelt kan ik je misschien wel helpen :wink:

Je bedoelt die start-"PLOINGGGG"? Die is qua volume niet aan te passen.

nee, die is inderdaad niet aan te passen.... maarja, als je er externe speakers of een koptelefoon inplugt, en die uitzet of niet op zet, hoor je de "PLOINGGGG", zoals dit mooi werd genoemd, dus niet. Dat is bij mij het geval in ieder geval :wink:

[quote:2eeb51f991="Cenobyte"]Je bedoelt die start-"PLOINGGGG"? Die is qua volume niet aan te passen.[/quote:2eeb51f991]

dit bedoel ik :smiley: jammer dat het niet aan te passen is
bedankt iig voor jullie reactie’s :wink:

Ik heb sinds een paar dagen een mini. Prachtding. Geluid is erg slecht, maar wat wil je.

Ik heb een iFire gekocht en mijn Apple pro speakers aangesloten. Dat werkt echt als een trein. Wat een geluid!

BTW: prijzig ding zo’n iFire.

Het volume is tegenwoordig wel aan te passen. In een oude thread was hier ooit een programma aangeraden die je systeemvoorkeuren aanpast met een extra keuze voor het opstartvolume. Ik heb het gedownload en het werkt goed.

Ik geloof dat het deze is, maar weet het niet zeker. http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/StartupSound/index.en.html

Google anders op Mac startup sound.