Ik gebruik mijn mini als mediaspeler op mijn HDTV.
De aansluiting gaat via de Apogee Kanex (USB/mini-display-port/audio) en een HDMI kabel naar mijn Sony e4000 HDTV.
Nu heb ik al een paar keer gehad dat er geen signaal wordt doorgegeven vanaf de mini. Al 2x is de mini terug gestuurd nadat ik helemaal geen beeld meer kreeg (geen signaal meer door de Kanex). Ook de mini aansluiten via de Kanex en een andere HDMI kabel op een ander beeldscherm geeft geen oplossing. Ook een andere Kanex gaf geen verbetering.
Ik denk dat het aan de mini moet liggen maar de reparateur kan niets bijzonders vinden. Hij zegt een PRAM-reset te hebben gedaan en dan werkt de mini weer (zegt hij).
Heb een gedeeltelijke oplossing.
Na de reparatie krijg ik via HDMI weer beeld op mijn HD beeldscherm (DELL) maar nog geen beeld op mijn HDTV.
Word er echt triest van.... heb volgens mij nu alles tig x geprobeerd, inclusief vervangen van HDMI kabels, aan dezelfde kabel en HDMI poort een HDD-recorder gehangen en het werkt perfect, dus daar ligt het niet aan. ook al verschillende schermresoluties geprobeerd. Het heeft tot voor de reparatie goed gewerkt, maar ik weet niet met welke instellingen.
Wie helpt me uit de brand en kan mij zeggen wat de instellingen moeten zijn om de mini op mijn HDTV te krijgen via HDMI?
Uiteindelijk blijkt dat er (mogelijk door een software-update) conversie probleem is ontstaan met de Apogee Kanex waardoor er geen signaal meer doorgegeven werd naar de TV.
Nadat er een mini-DVI naar HDMI adapter is geplaatst ipv de Kanex werkt alles weer.
Alleen moet ik nu nog wel het geuid weer apart van de mini naar mijnAV-receiver leiden om geluid te krijgen.
Het lijkt er dus op dat de Kanex niet (meer) bruikbaar is voor het aansluiten van een mac mini aan de HDTV.