mac mini + externe videokaart?

hallo mensen,

ik had een vraag.

Ik heb sinds een week een mac mini.
en nou is mijn vraag; kan je op de een of andere manier een extra output op video krijgen?
dus dat wil zeggen: een ansluiting voor 2e monitor!?

dit i.v.m aansluiten op een beamer.

• misschien kan het extern d.m.v bijv. usb
  • of een verloopje ( waarschijnlijk niet :wink: )
  • of misschien nog een andere manier?

in ieder geval alvast bedankt

groeten

Er zijn USB naar VGA adapters, maar bij mijn weten alleen voorzien van drivers voor Windows, dus daar heb je op de Mac weinig aan. Maar je kunt de Mac mini gewoon aan een beamer hangen. Bij de mini heb je nl. een verloop stekkertje gekregen van de DVI uitgang naar VGA. En daar kun je de beamer aan hangen. Uiteraard heb je dan alleen maar de beamer die het beeld van de Mac toont, maar met een beetje geluk is dat voor jouw toepassing voldoende.

nee heb het echt nodig om op beeld 1 de configureren en monitor 2 te presenteren zodat ik ondertussen nieuwe configuraties uit kan voeren terwijl de presentatie op monitor 2 verder gaat

misschien heb je hier iets aan:

http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2621&p=2

vraag: kan de mini zo'n wijde resolutie eigenlijk aan? kan hij uberhaupt wel gekozen worden?

en nog iets... is dit wil compatible met mac osx tiger 10.4.4?

edit: en is dit ook te leveren in nederland? jahwol toch?

[quote:07e67d35e4="NCKRTS"]misschien heb je hier iets aan:

http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2621&p=2[/quote:07e67d35e4]

dIT APPARAAT STAAT GETEST IN DE NIEUWE COMPUTERTOTAAL.
eVEN INBLADEREN BIJ KRUIDENIER…

Shit capslock aan, excusez moi.

Moet trouwens wel zo rond de € 150 kosten, dacht ik te hebben gelezen :o
Da’s weer wat minder.

[quote:4af428cb53="guess"]en nog iets... is dit wil compatible met mac osx tiger 10.4.4?

edit: en is dit ook te leveren in nederland? jahwol toch?[/quote:4af428cb53]

Dit product is niet compatibel met OSX, zelfs niet met Mac in het algemeen:
http://matrox.com/graphics/offhome/support/dh2go/compatibility.cfm

En het product kost 169 dollar.

Al die informatie stond in die link, misschien even beter zoeken voor je de vraag stelt :wink:

ik dacht dat dat misschien op 1 of andere manier wel zou kunne.. maar wat is het probleem? de drivers?

Hoezo niet compatible? het is geen videokaart, elke monitor is toch ook compatible? het is gewoon VGA en de Mac mini kan ook wel het 30" cinema scherm aansturen.

ja dat dacht ik ook,, dus het kan toch gewoon, wil ik wel even weten voordat ik 160 euro weggooi

dus even voor de duidelijkheid, dit maakt niets uit met compatible zijn met een besturingssysteem? want dan koop ik hem gewoon ( moet nog wel even kijken waar, want ik geloof dat ze in nederland niet te verkrijgen zijn) 160 is aardig wat geld voor zo'n kastje, dus wil er wel zeker van zijn dat dit dan ook werkt op osx tiger 10.4.4

ik kan niet met zekerheid zeggen dat het gaat werken (mss kan je eens een mailtje naar matrox sturen) maar op de site valt wel dit te lezen:

[i:1e13217ae9]Matrox PowerDesk software seamlessly manages window positioning and message pop-up.(pc only)[/i:1e13217ae9]

als je op windows een popup krijgt staat die standaard in het midden van je scherm (omdat dit als een scherm gezien word door windows). De software zorgt er geloof ik voor dat dit niet gebeurd.
(gewoon gelezen, ik weet er niet van)

-sam heijens