mac mini geheugen

Ondertussen ben ik van plan om mij een mac mini 1,25 mhz aan te schaffen. Bij mijn speurtocht zie ik dat de applestore een ander geheugen instopt dan bijv. cyberport.de. Bij cyberport stopt men er PC2700 DDR-Ram in (1GB kost er 144,90 EUR). Bij applestore betaalt men 310 EUR voor een DDR33 Sdram-latje. Is het zijn extra prijs waard? Wat raden jullie aan?

Als je m zelf open durft te maken zou ik het los kopen, ik heb er ook zelf een gig ingestoken en dat gaat perfect

groet

Sander

Ofwel koop je het online en steek je er zelf geheugen bij. De Mac mini is open te krijgen maar je moet toch een beetje handig zijn. Als je een Google zoektochtje doet kom je wel handleidingen of zelfs hele filmpjes tegen hoe dat moet.

Als je lokaal bij een computerwinkel koopt kan je vragen of zei er extra geheugen willen inbouwen.

is het prijsverschil dan zo groot?

ja kan beter geheugen kopen bij een gewone (pc-)dealer, (let er op dat het het juiste geheugen is), en vraag ev. of je het nog kan terugbrengen als het niet werkt...

ik ga nog even een filmpje zoeken…
edit: hier vind je een filmpje hoe je de mac mini kan openen. (filmpje begint direct te downloaden)
edit2: je kan geheugen ook vb hier kopen, (al veel positieve ervaringen over gehoord) je bent klaar voor minder dan 200 euris (inc. verzendingskosten).

bedankt voor het didactisch filmpje - lijkt mij alleen een kwestie van durf om met een scherp plamuurmesje aan zo'n mooi toestelletje te prutsen... - welk geheugen moet er nu in: DDR33 sdRam of PC2700 en wat is het verschil tussen beiden?

kan alletwee, ik heb de 3200 erin gezet deze is vaak ook nog goedkoper ook

groet

Sander

kan je de juiste nummering geven - waar ergens aangekocht?

[quote:1220c19679="verhoevenw"]bedankt voor het didactisch filmpje - lijkt mij alleen een kwestie van durf om met een scherp plamuurmesje aan zo'n mooi toestelletje te prutsen... - welk geheugen moet er nu in: DDR33 sdRam of PC2700 en wat is het verschil tussen beiden?[/quote:1220c19679]

DDR333 SDram is nu net het zelfe als PC2700. ze draaien bijde op dezelfde front side bus

maar toch een imens prijsverschil...

[quote:9d4297e27f="larridon"]Ofwel koop je het online en steek je er zelf geheugen bij. De Mac mini is open te krijgen maar je moet toch een beetje handig zijn. Als je een Google zoektochtje doet kom je wel handleidingen of zelfs hele filmpjes tegen hoe dat moet.

Als je lokaal bij een computerwinkel koopt kan je vragen of zei er extra geheugen willen inbouwen.[/quote:9d4297e27f]

euh handig? Gewoon ff met een plamuurmes in peuteren en hij is open, hebben ze in de PC winkel voorgedaan en ik mocht het zelf ook is proberen. Dat is bijna zo simpel als mijn chieftec-kast open te doen.
En anders neem je er toch gewoon de service guide van apple bij, daar staat alles in uitgelegd, van het eerste tot het laatste vijsje.

[quote:343c3deb23="verhoevenw"]maar toch een imens prijsverschil...[/quote:343c3deb23]

:?

Corsair 1 GB Value Select PC3200 DDR voor 139.95 bij Mycom.nl, ik betaalde er 3 weken geleden nog 169.95 voor dus de prijs zakt. Ik kreeg de tip voor dit geheugen op dit forum van Pink Grapefruit

gr

Sander

bedankt voor de tip :D

1GB voor EUR 119,- incl. BTW

Ik overweeg deze aan te schaffen voor mijn Mac Mini zodra deze met Tiger wordt geleverd.

http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=11645

mooie prijs - en werkt dit latje probleemloos op een mac mini? :)

Ik heb het nog niet kunnen testen maar de specs komen overeen met de eisen die de Mac Mini stelt aan geheugen.

DDR PC3200 1Gb

Deze is ook interessant lijkt me:

http://www.chipmunk.nl/computers/macmini.html

:expressionless:

Je loopt wel het risico dat het niet gaat werken met die merkloze latjes. Voor twee tientjes meer weet je zeker dat t werkt, corsair maakt eerste klas geheugen met een levenslange garantie.

groet

Sander

De kwaliteit van je geheugen bepaalt mede de stabiliteit van je systeem. Ik heb ooit ontdekt dat m'n g4 vastliep en kernel panics kreeg door slecht geheugen.

groet

Sander