Mac mini geheugenuitbreiding

[code:1:db631c9c17]In al het opwaardeer-geweld van de iMac en eMac lijkt de Mac mini een beetje vergeten. Dit is niet onlogisch: de Mac mini is nog maar zeer recent geïntroduceerd. Apple lijkt wél tegemoet te willen komen aan een veel gehoorde klacht over het standaard geheugen van deze Mac. Vanaf nu kost het (optioneel) inbouwen van 512 MB geheugen nog maar € 49,99 extra (dáár is die ene eurocent weer!) t.o.v. de standaard 256 MB waarmee de Mac mini wordt uitgerust.

Apple lijkt zich de kritieken rond het standaard geheugen aan te trekken: in de iMac-lijn zit vanaf vandaag één module van 512 MB. Eerder al werden de dubbele 256 MB-modules van de 15" PowerBooks vervangen door één module van 512 MB. Ook het feit dat Bluetooth en Airport Extreme nu standaard in de iMac ingebouwd zit toont aan dat Apple naar de achterban lijkt te luisteren.

Op dit moment worden alleen nog alle iBook’s, de goedkoopste eMac, de goedkoopste PowerMac en de Mac mini standaard met 256 MB geheugen uitgeleverd. Alle overige machines van Apple hebben de 512 MB inmiddels tot norm verheven.

[i]MacFreak.org[/i][/code:1:db631c9c17]

Stel dat ik m’n macmini nu laat uitbreiden. Wat gebeurd er dan met m’n oude latje? Mag ik dat houden of niet?

Greetz :wink:

edit: ik zie nu zelf pas dat het optioneel is. Dus wss bij het aankopen. M.a.w. niet van toepassing als ik mijn mini mac wil laten uitbreiden zeker?

waarom zou je die niet mogen houden?

lijkt me wel. Maar ik zou het lekker zelf doen het is echt zo makelijk

[quote:4b9bee8025="sammerman"]lijkt me wel. Maar ik zou het lekker zelf doen het is echt zo makelijk[/quote:4b9bee8025]

Ja oké, maar is het niet zo dat je bij de macmini dan je garantie verliest?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij mag je bij apple ram uitbrieden zelf doen. Bel anders gewoon effe met apple NL om het te vragen. suc6 Sam