Mac mini, iMac.

Hallo forum gebruiker, Ik keek daarnet in de applestore en daar was ik rond aan het kijken en toen zag dat de Mac mini en de iMac helemaal niet zo veel duurder zijn dan ik zelf dacht.

Ik geef even de Specificaties waardoor de prijs zo dicht bij elkaar is gekomen:

Mac mini:
Samenvatting
• 1 GB DDR333 SDRAM - 1 DIMM
• 80GB Ultra ATA drive
• Dvd±r/cd-rw
• Interne Bluetooth + AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord en muis (draadloos)
• Interne 56K V.92-modem
• Mac OS X
• Apple Cinema Display (20-inch flat-panel)
• Mac mini - 1.42GHz

Prijs: Eur 1.938,00

iMac 20 inch:
Samenvatting
• 1 GB DDR400 SDRAM - 2 DIMMs
• 250 GB Serial ATA-schijf
• Draadloos toetsenbord, draadloze muis en Mac OS
• Modem
• 20-inch TFT-beeldscherm
• 2-GHz PowerPC G5
• Dvd-r/cd-rw
• ATI Radeon 9600 met 128 MB DDR
• AirPort Extreme
• Bluetooth 2.0 + EDR

Prijs: Eur 1.978,99

Zo is hij zelfs goedkoper:
iMac 17 inch:

Samenvatting
• 1 GB DDR400 SDRAM - 2 DIMMs
• 160 GB Serial ATA-schijf
• Draadloos toetsenbord, draadloze muis en Mac OS
• Modem
• 17-inch TFT-beeldscherm
• 2-GHz PowerPC G5
• Dvd-r/cd-rw
• ATI Radeon 9600 met 128 MB DDR
• AirPort Extreme
• Bluetooth 2.0 + EDR

Prijs: Eur 1.678,99

:wink:

[quote:66bed5107b="Ashwin"]Hallo forum gebruiker, Ik keek daarnet in de applestore en daar was ik rond aan het kijken en toen zag dat de Mac mini en de iMac helemaal niet zo veel duurder zijn dan ik zelf dacht. [/quote:66bed5107b] Duurder dan wat?

Nou knap rekenwerk Ashwin. In eerste instantie biedt de Mini de instapmogelijkheid om goedkoop op OSX te werken. Uitgangspunt was dat een eventuele switcher nog welk ergens een monitor, toetsenbord en muis heeft liggen. Als je die dingen nou weer even uit je MacMini-configuratie haalt hou je een heel ander prijskaartje over.

[quote:88aa51978f="FreekMac"]Nou knap rekenwerk Ashwin. In eerste instantie biedt de Mini de instapmogelijkheid om goedkoop op OSX te werken. Uitgangspunt was dat een eventuele switcher nog welk ergens een monitor, toetsenbord en muis heeft liggen. Als je die dingen nou weer even uit je MacMini-configuratie haalt hou je een heel ander prijskaartje over.[/quote:88aa51978f]

Ja weet ik ook wel, maar ik dacht aan een totaal pakket. :wink:

[quote:f8aea17459="Wallinator"][quote:f8aea17459="Ashwin"]Hallo forum gebruiker, Ik keek daarnet in de applestore en daar was ik rond aan het kijken en toen zag dat de Mac mini en de iMac helemaal niet zo veel duurder zijn dan ik zelf dacht. [/quote:f8aea17459] Duurder dan wat?[/quote:f8aea17459]

dat de iMac helemaal niet zo duur is vergeleken met de Mac mini.

Ja, als je de mini helemaal tot de uiterste specs. opvoert is hij inderdaad even duur. Echter dat is niet de bedoeling van de Mini. Daarnaast zie je nog een heel groot ding over het hoofd en dat is een 20" scherm in de iMac wat normaal al 800 euro kost... :?

[quote:61b55c144a="borisboef"]Ja, als je de mini helemaal tot de uiterste specs. opvoert is hij inderdaad even duur. Echter dat is niet de bedoeling van de Mini. Daarnaast zie je nog een heel groot ding over het hoofd en dat is een 20" scherm in de iMac wat normaal al 800 euro kost... :?[/quote:61b55c144a]

O oke, maar die 17 inch is wel goedkoper dan de mac mini. :wink:

Na lang beraad heb ik mijn 12"pb verkocht omdat ik voornamelijk aan bureau zit ipv mobiel en een iMac te gaan kopen. Na nog langer beraad heb ik besloten om voor het prijsverschil tussen iMac 17" en 20" een 17" met extra ram te kopen, dit via mailamac (die het er nog voor mij inzetten ook). Ben iets meer dan 1500 kwijt. Daar ik het apparaat in de huiskamer neerzet, een beetje video bewerk, een beetje photoshop, verder internet en administratie, ben ik van mening (na extra lang beraad) dat een 20" scherm een beetje overkill is. Dit neemt niet weg dat 20" of groter natuurlijk ubergeil is, maar dat is van later zorg (lees: volgend pronkstuk in mijn nieuwe verzameling).

[quote:669b4e633d="Ashwin"][quote:669b4e633d="borisboef"]Ja, als je de mini helemaal tot de uiterste specs. opvoert is hij inderdaad even duur. Echter dat is niet de bedoeling van de Mini. Daarnaast zie je nog een heel groot ding over het hoofd en dat is een 20" scherm in de iMac wat normaal al 800 euro kost... :?[/quote:669b4e633d]

O oke, maar die 17 inch is wel goedkoper dan de mac mini. :wink:[/quote:669b4e633d]

ja ok, maar dan heb je in de iMac een 17" scherm en op de Mac Mini een uberduur scherm van 800 eypo… kijk eerst maar is wat het verschil is als je bij de Mac Mini gewoon een Iiyama 17" schermpje koopt, dan heb je een uitermate goed scherm voor nog geen 300 euro… :wink:

trouwes… je brengt me nu wel een beetje aan het twijfelen… ik wou een Mac Mini kopen maar… Laughing

imac heeft ook gewoon een veel betere videokaart, betere fsb (600MHz t.o. de 167MHz van Mac Mini en een heel goede monitor enzo…)

maarja… ik koop ook niet zomaar ff een imac

En is een Cinema Display kwalitatief niet veel beter dat het 20" iMac scherm (en dus daarom duurder)? Of zijn de schermen in de iMac's net zo goed?

ik denk het wel :apple: :D :) :( :o :? 8) :lol: :x :P :apple: :apple: :apple: :apple: